כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
ממשמרות המהפכה

20 מיליון דולר פרס, למי שיביא למעצר מתכנן רצח בולטון

החשוד שעובד מטעם משמרות המהפכה, ניסה לשלם כסף לאנשים בארצות הברית על מנת לבצע את הרצח בוושינגטון או במדינת מרילנד השכנה. הוא הציע לשלם 300,000 דולר כדי לבצע את הפעולה

20 מיליון דולר פרס, למי שיביא למעצר מתכנן רצח בולטון
ג'ון בולטון צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

כמעט שנתיים לאחר שארה"ב חשפה מזימה איראנית לרצוח את היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן, ג'ון בולטון, ארצות הברית הודיעה על פרס כספי גדול למי שיביא למעצר החשוד.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי הקצתה פרס של עד 20 מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל למעצרו של איש משמרות המהפכה האיראני שהואשם בתכנון ניסיון התנקשות בבכיר בממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

בהודעת משרד המשפטים נאמר כי החל מאוקטובר 2021, שחרם פורסאפי, הידוע גם כמהדי רזאיי, בן 45, ניסה להתנקש בבולטון, כנקמה על חיסול קאסם סולימאני מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, בינואר 2020.

פורסאפי, שעובד מטעם משמרות המהפכה, ניסה לשלם כסף לאנשים בארצות הברית על מנת לבצע את הרצח בוושינגטון או במדינת מרילנד השכנה.

באוקטובר 2022, פורסאפי, הציע לשלם 300,000 דולר לאנשים בארצות הברית כדי לבצע את הפעולה.

מי שהיה אמור לבצע את חיסול בולטון חשף את המזימה לרשויות, וזהותו לא נחשפה, אך מאוחר יותר התברר כי הוא היה למעשה מודיע של הבולשת הפדרלית ה-FBIטהראן הכחישה את ההאשמות האמריקאיות. אם ייעצר, החשוד צפוי לעונש מאסר של עד 25 שנים בארצות הברית.

 

ג'ון בולטון איראן דונלד טראמפ קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}