כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הצבא התקפל

התיעודים האחרונים של התצפיתניות ממוצב נחל עוז יועברו להוריהן

בצבא סירבו להעביר למשפחות את החומרים וההורים הגישו עתירה לבג"ץ. כעת, הצבא חזר בו, נענה לבקשת המשפחות וחסך דיון משפטי שהיה מעורר אי נוחות רבה

התיעודים האחרונים של התצפיתניות ממוצב נחל עוז יועברו להוריהן
חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז צילום: מתוך שידורי כאן 11

צה"ל הודיע הערב (חמישי) למשפחות התצפיתניות שנפלו במתקפת חמאס על מוצב נחל עוז בשבעה באוקטובר, כי יעביר להן את הקלטות הקשר והתיעודים מהמשמרת האחרונה של בנותיהן והיממה האחרונה לחייהן. 

קודם לכן, בצבא סירבו להעביר למשפחות את החומרים וההורים הגישו עתירה לבג"ץ, נגד הרמטכ"ל ובכירים אחרים בצה"ל. כעת, הצבא חזר בו, נענה לבקשת המשפחות וחסך דיון משפטי שהיה מעורר אי נוחות רבה. 

על העתירה חתומים הוריהן של התצפיתניות המנוחות עדי לנדמן, מיה ויאלובו פולו, שירת ים עמר, שי אשרם, הדר מרים כהן, אביב חג'ג', שחף ניסני, רוני אשל, שיראל מור וים גלס שנהרגו במוצב, וכן הוריה של התצפיתנית נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה ונרצחה בשבי בעזה.

בתשובת הצבא, שהתקבלה באישור הרמטכ"ל, נכתב: "לאחר בחינה, יבקשו המשיבים להעביר לעותרים את הקלטות הקשר שבהן נשמעות בנותיהם, 'מהיממה שקדמה לטבח ו/או המשמרת האחרונה של כל אחת מהחיילות ללא קשר למועד המשמרת', כמבוקש בעתירה".

52 חיילות וחיילים נפלו במוצב נחל עוז בבוקר 7 באוקטובר באחד הקרבות הראשונים והקשים שהתנהלו באותו יום. שבע תצפיתניות נחטפו מהמיגונית בתום שעות שבהן נאלצו לצפות בחברותיהן השוכבות מתות לידן. רב"ט מרציאנו נרצחה כאמור בשבי ואורי מגידיש חולצה מעזה על ידי כוחות הביטחון בסוף אוקטובר. חמש תצפיתניות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - נמצאות בשבי מאז יום הטבח.

עו"ד גלעד יצחק בר-טל שמייצג את המשפחות מסר בתגובה: "אני מברך את מפקדי הצבא על קבלת ההחלטה הנכונה. שום הקלטה לא תחזיר את התצפיתניות הגיבורות אל הוריהן, ואולם טוב עשה הצבא שמנע את האירוע המביך של התדיינות משפטית בין הצבא למשפחות שכולות. טוב מאוחר מאשר אף פעם".

צה"ל חטיפת התצפיתניות השבעה באוקטובר בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}