כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
מבצע חיצי הצפון

בכיר חיזבאללה שחוסל, פיקד על החות'ים בתימן

חוסיין סרור, בכיר חיזבאללה שחוסל היום בביירות, חזר ללבנון מתימן לפני שלושה ימים בלבד. הוא היה מפקד ביחידה האווירית של החות'ים ופיקד על שיגור הטילים שלהם

בכיר חיזבאללה שחוסל, פיקד על החות'ים בתימן
מוחמד חוסיין סרור צילום: באדיבות המצלם

מפקד יחידת הכטב"מים של חיזבאללה, מוחמד חוסיין סרור, שחוסל היום בדאחיה, היה על הכוונת של הסעודים. בעבר הסעודים פרסמו תמונה שלו וסימנו אותו כמי שאימן את החות'ים בתימן בשיגור כטב"מים לשטח הממלכה.

תיעוד החיסול צילום: דובר צה"ל

מקורות מסרו לאל-ערביה/אל-חדת, כי מוחמד חוסיין סרור, היה אחראי על הפעילות האווירית של החות'ים בתימן ואחראי על שיגור טילים ומל"טים משם, והוא חזר מתימן ללבנון רק לפני 3 ימים.

המחבל סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל.

בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב״מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון. 

סרור הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים בינהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת ״עזיז״ בכוח רדואן והיווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות׳י. 

מוחמד חוסיין סרור מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה המורדים החות'ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}