כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הודח מהארגון

מזכ"ל חיזבאללה הראשון קורא להעמיד את חמינאי לדין

המזכיר הכללי לשעבר של חיזבאללה, סובחי א-תופיילי, מאשים את המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי בפיצוצי הביפרים בלבנון. אמר שהשחיתות התפשטה ברחבי איראן תחת חמינאי והאשים את חמינאי ברצח מנהיג חמאס לשעבר איסמעיל הנייה

סובחי א-תופיילי
סובחי א-תופיילי צילום: צילום מסך ערוץ MEMRI

המזכיר הכללי הראשון לשעבר של חיזבאללה גינה את המנהיג העליון האיראני, והאשים אותו על פיצוצי הביפרים בלבנון ובסוריה וקרא להעמידו לדין.

סובחי אל-תופיילי, שהקים את הארגון ב-1982, אמר בסרטון שפרסם בערוץ היוטיוב שלו כי חמינאי, מנהיגי חיזבאללה בלבנון, ו"כל האנשים הסובבים אותם" הם חלק מהכישלון.

סובחי א-טופיילי איש דת מוסלמי-שיעי לבנוני, מזכ"ל חיזבאללה הראשון, תקף את חמינאי וקרא להעמיד אותו לדין, בשנת 1998 הודח מהארגון.

הוא אמר ל-57,000 המנויים שלו בערוץ היוטיוב שלו, שכל האחראים צריכים להישפט. "יש להעניש את האשמים בכישלון ויש להרוג כל פושע".

איש הדת השיעי, שכיהן כמזכיר הכללי הראשון של חיזבאללה, אמר שהשחיתות התפשטה ברחבי איראן תחת חמינאי והאשים את חמינאי ברצח מנהיג חמאס לשעבר איסמעיל הנייה, וכינה את הנייה "שהיד". הנייה נהרג מהפיצוץ בטהראן ביולי האחרון.

מאז שגורש מחיזבאללה ב-1998, הפך א-תופיילי למבקר קולני מאוד של הנהגת הקבוצה וכפיפותה למשטר האיראני. בפנייה לחמינאי בערוץ היוטיוב שלו, אמר א-תופיילי: "נשיא איראן נהרג, מדענים רבים נהרגו, והיו הפצצות, והשהיד הנייה נהרג. כולנו יודעים היטב שהשחיתות מילאה את איראן, וכי משתפי הפעולה יושבים היטב באיראן בשלמותם, כמה זמן אתה בשלטון, יקירי? מאז 1989. זה 35 או 36 שנים".

חיזבאללה עלי חמינאי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}