כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בנאומו באו"ם

אבו מאזן למנהיגים: "תפסיקו לשלוח נשק לישראל, העולם אחראי למה שקורה לעם שלנו"

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם, ובו אמר בין היתר: "אנחנו לא נעזוב. פלסטין היא המולדת שלנו. אם מישהו יעזוב זה יהיה הכובש" | על יו"ש: "הגדה המערבית נמצאת תחת אגרסיה ישראלית יומיומית"

אבו מאזן למנהיגים: "תפסיקו לשלוח נשק לישראל, העולם אחראי למה שקורה לעם שלנו"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

יממה לפני נאומו של ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם היום בעצרת הכללית של האו"ם וקרא לכלל מנהיגי העולם לעצור את אספקת הנשק לישראל. 

אבו מאזן אמר: "אנחנו לא נעזוב. פלסטין היא המולדת שלנו, היא הארץ של אבותינו וסבינו והיא תישאר שלנו. אם מישהו יעזוב זה יהיה הכובש. אני בא אליכם כשבני עמי נתונים כבר כמעט שנה לאחד הפשעים הגרועים ביותר של העידן שלנו, פשע מלחמה, רצח עם שישראל מבצעת, פשע שעד עכשיו הרג יותר מ-40 אלף שהידים בעזה בלבד ועוד אלפים מתחת להריסות". 

"מאות משפחות פלסטיניות הוכחדו. שמות משפחה שלמים נמחקו מהמרשם. אלפים מתו בגלל מחלות, מגפות והמחסור בתרופות ומים", הוסיף. 

אבו מאזן התייחס למצב ביהודה ושומרון ואמר: "הגדה המערבית נמצאת תחת אגרסיה ישראלית יומיומית ותחת פעילות התנחלות אכזרית. הם בונים בכל פלסטין כאילו כל פלסטין שלהם. היא נתונה לטרור של כנופיות מתנחלים בתמיכת הממשלה והצבא הכובש". 

על ירושלים אמר: "הם רוצים לשנות את המעמד ההיסטורי והמשפטי שלה. שמענו לאחרונה שר ישראלי טרוריסט קורא לבנות בית מקדש על אל אקצה. עלינו לעצור אותו ואת שכמותו שרוצים להצית אש של עימות דתי שיהרוס כל מה שבדרכו. מסגד אל אקצה וסביבתו הם הרכוש של המוסלמים. זה נתמך על ידי החלטה של חבר הלאומים ב-1930. לא נקבל שום דבר אחר".

בהתייחסו לראש הממשלה נתניהו אמר אבו מאזן: "אני לא פה להגיב לשקריו בנאום בקונגרס ביולי, כשטען שישראל לא הורגת חפים מפשע בעזה. אז מי הרג יותר מ-15 אלף ילדים ומספר שווה של נשים, ומבוגרים? ומי ממשיך להרוג אותם? אני מבקש שתענו לי. תפסיקו את הפשע הזה עכשיו. תפסיקו את רצח העם. תפסיקו לשלוח נשק לישראל. העולם כולו אחראי למה שקורה לעם שלנו".

אבו מאזן האו"ם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}