כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
נקודת אור

למרות האנטישמיות: יותר סטודנטים מתעניינים בזהותם היהודית

יותר ממחצית (53%) מהסטודנטים היהודים בבריטניה אמרו שהעיסוק שלהם בתוכן יהודי גדל כתוצאה ישירה מהאירועים בישראל, כך על פי סקר חדש. תוצאות הסקר מדגישות את ההשפעה המשמעותית של אירועי ה-7 באוקטובר על חיי הסטודנטים היהודיים

למרות האנטישמיות: יותר סטודנטים מתעניינים בזהותם היהודית
אוניברסיטת אוקספורד צילום: Pixabay

יותר ממחצית (53%) מהסטודנטים היהודים בבריטניה אמרו שהעיסוק שלהם בתוכן יהודי גדל כתוצאה ישירה מהאירועים בישראל. כך על פי סקר חדש.  

תוצאות הסקר מדגישות את ההשפעה המשמעותית של אירועי ה-7 באוקטובר על חיי הסטודנטים היהודיים.

למרות שיש עלייה מאכזבת אך לא מפתיעה בשנאה האנטישמית שדווחה על ידי סטודנטים יהודים, הם גאים ביהדותם ומגבירים את העיסוק בנושא יהדות. נתונים מראים שסטודנטים מעורבים יותר ויותר בהשתתפות פעילה בחיים היהודיים בקמפוסים.

הארגון היהודי University Jewish Chaplaincy המעניק תמיכה ליותר מ-8500 סטודנטים יהודים ביותר מ-100 אוניברסיטאות מציג ממצאים מרכזיים מסקר שנערך לפני חופשת הקיץ. זה הסקר היחיד מסוגו הכולל את נושא ה-7 באוקטובר.

סטודנטים מכל בריטניה בהם פועלים פעילים של הארגון, השתתפו בסקר, עם יותר מ-400 תגובות. 92% ציינו שהם פעילים בארגון בנושא יהדות, תוצאות הסקר מדגישות את ההשפעה המשמעותית של אירועי ה-7 באוקטובר על חיי הסטודנטים היהודיים.

לפני תחילת שנת הלימודים 2023-2024, ל-53% מהסטודנטים היו חששות לגבי אנטישמיות בקמפוס, 32.5% היו מודאגים מהנראות שלהם כיהודים. 43% הביעו דאגה מפני אנטי-ציונות בקמפוס. מאז עלו הנתונים הללו עלו ל-67%, 40% ו-57%, בהתאמה, כאשר 41% מהסטודנטים הצהירו שהם מודאגים במידה מסוימת או מודאגים מאוד מהחזרה לקמפוס השנה.

מאז ה-7 באוקטובר, יותר מ-50% מהמשיבים בסקר אמרו כי חוו אנטישמיות בקמפוס לפחות פעם בחודש, ורק 17.5% דיווחו על תקריות אנטישמיות.

למרות זאת, והעובדה שרק 43% מהסטודנטים חשו שהאוניברסיטה שלהם תומכת בהם מאז 7 באוקטובר, 53% ציינו כי עיסוקם בתוכן יהודי גדל כתוצאה ישירה מהאירועים בישראל.

בריטניה מלחמת חרבות ברזל סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}