כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הטיח אבן בראשו

מקומם: רק 15 שנות מאסר למחבל שניסה לרצוח חייל באכזריות

המחבל הטיח בראשו של החייל אבן במשקל כ-3 ק"ג בזמן הפרעות ביפו בשומר החומות ונמלט מהמקום. הפרקליטות דרשה להטיל עליו 24 שנות מאסר ושוקלת לערער על גזר הדין המקל

מקומם: רק 15 שנות מאסר למחבל שניסה לרצוח חייל באכזריות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בית המשפט המחוזי בת"א גזר לפני זמן קצר עונש של 15 שנות מאסר על הנאשם נור יוסף שהורשע במעשה טרור של ניסיון רצח של חייל בעת מבצע "שומר חומות" במאי 2021. כמו כן, השית בית המשפט על הנאשם תשלום פיצוי בסך של 100,000 ₪ לנפגע עבירה.

בפסק-דינו לאחר הליך הוכחות, קבע בית המשפט כי בעת שהחייל צעד לבית סבו בשדרות ירושלים ביפו, הותקף בגז מדמיע, בבעיטות ובאגרופים על-ידי אחרים, בני המגזר הערבי. הנאשם, שהיה מצידו האחר של הרחוב, הבחין בתקיפת החייל על-ידי האחרים, נטל אבן במשקל של כ- 3 ק"ג, רץ לעבר החייל והטיח את האבן בראשו של החייל, כשהוא חסר אונים, וזאת כמעשה טרור ובניסיון לגרום למותו. לאחר מכן, ברחו הנאשם והאחרים מהמקום כשהם מותירים במקום את החייל עם פגיעות פיזיות חמורות.

עו"ד אורי גולדשטיין ואורן חיים מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) מסרו: "בהכרעת דינו, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע שהנאשם ביצע מעשה טרור של ניסיון רצח. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשם, בין היתר, עונש של 24 שנות מאסר בפועל, שהוא העונש שלעמדתנו היה בו כדי להלום את חומרת מעשה הטרור שביצע הנאשם ואת נסיבותיו האישיות. הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותבחן את צעדיה". מהדברים עולה כי יתכן שהפרקליטות תערער על גזר הדין. 

מחבל שומר החומות גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}