כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
פורסמה הבהרה

באיראן זועמים על הנשיא פזשכיאן לאחר שנפגש עם ישראלי

רבים במחנה השמרני באיראן זעמו על הנשיא פזשכיאן שנפגש עם אזרח ישראלי בשולי עצרת האו"ם. באיראן מיהרו להבהיר: "לא היה שום מידע על אפשרות לכך שהוא אולי בעל אזרחות כפולה"

באיראן זועמים על הנשיא פזשכיאן לאחר שנפגש עם ישראלי
מסעוד פזשכיאן צילום: צילום מסך

רבים במחנה השרמני באיראן זעמו על הנשיא מסעוד פזשכיאן לאחר שנפגש עם פרופסור ישראלי-אמריקאי בשולי עצרת האו"ם השבוע. בשל כך, הרשויות האיראניות נאלצו לפרסם הבהרה. 

שגרירות איראן באו"ם פירסמה לאחר הביקורת הרבה שגרר המפגש, כי "הפגישה הייתה שילוב מאוזן של מומחים אקדמים בני דת אברהם". לטענת האיראנים, הפרופסור הישראלי בעל היסטוריה של "פעילות אנטי-ציונית". 

השגרירות מסרה: "הוא הוזמן לפגישה כאמריקני-יהודי ולא היה שום מידע על אפשרות לכך שהוא אולי בעל אזרחות כפולה. אנו בוחנים את התעמולה החשודה כנטוע בזעם של המשטר הציוני על הפגישה".

כזכור, הרמצה הוא ליאור סטרנפלד, פרופסור להיסטוריה איראנית ולימודים יהודיים באוניברסיטת פן סטייט. הוא קיבל הזמנה רשמית מהנשיא האיראני להגיע מפגש והעיד בשיחה עם ערוץ רלוונט שהנשיא "רוצה לשפר את היחסים עם המערב".

סטרנפלד סיפר שהדיאלוג במפגש היה מגוון והמלחמה בעזה הייתה אחד הנושאים שעלו הכי הרבה במהלך המפגש. "בשיחה נאמר שהשלום במזרח התיכון חייב לכלול את ישראל בתוכו", סיפר המרצה. "נאמר שהקורבנות של המלחמה הזו הם בלתי נסבלים משום צד".

איראן מסעוד פזשכיאן מלחמת חרבות ברזל האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}