כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
לאות סולידריות

תופעה מעניינת: אלפי גויים קובעים מזוזות בבתים

אלפי גויים הזמינו מזוזות לאחר שידוענית פרו-ישראלית קבעה מזוזה על דלתה בסולידריות עם היהודים. פטרישיה היטון, קתולית, גרמה לרבים לקבוע מזוזות כסולידריות עם הקהילה היהודית.

תופעה מעניינת: אלפי גויים קובעים מזוזות בבתים
מזוזות צילום: פלאש 90

עמותה יהודית המחלקת מזוזות הוצפה באלפי בקשות לאחר שידוענית קתולית השיקה קמפיין המעודד אנשים לקבוע מזוזה על דלתות בתיהם כאות סולידריות של הקהילה היהודית.

פטרישיה היטון, הכריזה על הקמפיין ביום שני האחרון כחלק מהפעילות שלה דרך קבוצה נוצרית שנוסדה לאחר מתקפת חמאס בישראל בשנה שעברה כדי לתמוך בקהילה היהודית וישראל.

"כשאנחנו מתקרבים לקראת יום השנה ה-7 באוקטובר, אני מבקשת מכם בבקשה להצטרף אליי לקמפיין #MyzuzahYourzuzah כדי להראות סולידריות עם חבריכם ושכינכם היהודים, להילחם באנטישמיות ולברך את ביתך", נכתב בפוסט שכתבה היטון, אליו מצורף סרטון שבו היא קובעת מזוזה בצד ימין של עמוד דלתה 

היא נתנה הוראות כיצד להזמין מזוזה. הפוסט מפנה את הקוראים ל-MyZuzah, עמותה יהודית שמטרתה לסייע למשפחות לקבוע מזוזה על כל בית יהודי בעולם, כפי שההלכה קובעת.

אלכס שאפרו, מנהל התוכנית של עמותת MyZuzah, אמר לסוכנות הידיעות היהודית, שמאז שהקמפיין יצא לדרך ביום שני, הארגון כבר קיבל אלפי בקשות. רוב הפניות מאנשים שאינם יהודים.

"כשגוי מגיע אלינו, אנחנו מעודדים אותו לעשות זאת אבל לקנות רק את הכיסוי, זה מראה על תמיכה", אמר שאפרו. "אבל אם הם רוצים לרכוש גם את הקלף, הם מוזמנים - אבל אנחנו מסבירים להם במפורש שזו חובה ליהודים בלבד".

מזוזה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות פטרישיה היטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}