כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
קורא ל"חשבון נפש"

גוטניק בביקורת קשה: "נתניהו צריך לכפר על טעויות בנוגע לחמאס"

איש העסקים יוסף גוטניק שהיה מגדולי תומכיו של נתניהו בעבר, העביר עליו ביקורת וקרא שלא להפסיק את המערכה הצבאית נגד חמאס וחיזבאללה. על הלחצים להפסקת אש אמר: "בוא נקווה שהוא לא יעשה עוד טעויות או ייאלץ להתפשר"

גוטניק בביקורת קשה: "נתניהו צריך לכפר על טעויות בנוגע לחמאס"
נתניהו וגוטניק צילום: בחדרי חרדים

בראיון שיפורסם בגיליון תשרי הקרוב של מגזין COLlive, מדבר הרב יוסף גוטניק על הצורך של ישראל להמשיך בפעולות מול חיזאללה למרות ארה"ב ומדינות נוספות הקוראות להפסקת אש.

יוסף גוטניק, איש עסקים אוסטרלי, הנושא את התואר 'שליח מיוחד של הרבי לשלמות ארץ ישראל', סבור שחברו, ראש הממשלה נתניהו , יש לעשות חשבון ולהתנצל. "הוא צריך למצוא דרך לכפר על טעויות העבר, במיוחד בנוגע לחמאס ולאופן ההתייחסות אליהם לאורך השנים", אמר גוטניק מביתו במלבורן.

בזמן שנתניהו כיהן בתפקיד, ציין גוטניק, "הצליח משטר חמאס לבנות עיר תת-קרקעית עם מנהרות ושיגר אינספור רקטות לעבר ארץ הקודש, נתנהו לא שלל מהם את היכולות הללו" אמר. גוטניק אמר שכרגע יש לנתניהו "עבודה לעשות".

"נתניהו, תודה לאל, עומד איתן בנושאים חשובים רבים במערכה הצבאית בעזה - במיוחד עם ציר פילדלפי, שהפך לקרקע פורייה לשיתוף פעולה בין מצרים לחמאס, סיוע בהברחת נשק דרך מנהרות ואמצעים נוספים הקשורים לציר הזה. התקווה היא שהעמדה החזקה הזו לא תתערער אפילו לרגע", אמר גוטניק. "בוא נקווה שהוא לא יעשה עוד טעויות או ייאלץ להתפשר". גוטניק ציטט את מה שאמר רבינו יהודה הנשיא (מסכת עבודה זרה) על "הזדמנות שניה", "יש קונה עולמו בשעה אחת".

"קיבלתי הנחיה מהרבי שעלי לפעול באופן אקטיבי לקידום ההתיישבות", הוסיף גוטניק. "ועכשיו דווקא במהלך המערכה הצבאית בעזה ובצפון, זה הזמן המתאים - להראות לאויבינו שמי שביקשו לפגוע בנו יתמודד לא רק עם מתקפה אלא גם עם העמקת אחיזתנו בארץ ישראל אשר ניתן לנו מאת השם.

גוטניק מוכר כתומך גדול של נתניהו: ב-1996 סייע לנתניהו להיבחר בבחירות לראשות הממשלה ועמד מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים", אך כעבור זמן הביע את אכזבתו בשל הסכמי ויי. 

 

יוסף גוטניק ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}