כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
שמחה בישיבות

בפעם השלישית: קרן עולם התורה הפקידה את הכסף בחשבונות

ההפקדה שהחלה בימים אלו השבוע נכנסה כבר לחשבונות רוב הישיבות והכוללים ותושלם עד יום שני הקרוב • זאת הפעם השלישית ברציפות מאז ייסוד הקרן שמתבצעת הפקדה ובכך הקרן קובעת רציפות של החלפת תקציב הדתות שקוצץ

בפעם השלישית: קרן עולם התורה הפקידה את הכסף בחשבונות
בחורי ישיבות צילום: שוקי לרר

השבוע, קרן עולם התורה ביצעה הפקדה בפעם השלישית לישיבות והכוללים בארץ ישראל שהופעלו עליהם סנקציות ממדינת ישראל בשל הוראת היועצת המשפטית לממשלה שלא לממן את תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים מחוייבי גיוס. ההפקדה הועברה ונכנסה לחשבונות רוב הישיבות והכוללים ותושלם עד ליום שני הקרוב.

קרן עולם התורה שנוסדה בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל מכל העדות והחוגים בכדי להשלים את החסר העצום שנוצר בעולם התורה מאז הקיצוץ הדרסטי בתקציבי הישיבות והכוללים וגייסה עשרות מליוני דולרים לשם כך במסעות היסטוריים של גדולי ישראל בכל רחבי העולם, הפקידה מאז חודש תמוז - יולי לחשבונות הישיבות והכוללים את הסכום המלא שקוצץ ממדינת ישראל, ההפקדות בוצעו בחודשים תמוז ואב - יולי ואוגוסט.

השבוע כאמור קרן עולם התורה ביצעה את ההעברה השלישית מאז היווסדה ובכך יצרה בסיס חזק להמשך העמדת הישיבות והכוללים בארץ ישראל. ראשי ישיבות וראשי כוללים רבים מספרים כי לאחר ביטול התקצוב מהמדינה הם נותרו עם שוקת שבורה שכן בסיס התקציב של כל מוסד היה תקציב המדינה שהופקד בכל חודש באופן קבוע ועליו הוסיפו ראשי המוסדות והתרימו נגידי עם לצורך החזקת התורה בישיבות ובכוללים. וכעת שקרן עולם התורה השיבה את התקציב, מוסדות התורה יודעים כי יש להם בסיס איתן להחזקת מוסדות התורה ומשם יוכלו להמשיך הלאה ולהתפתח ולהרחיב עוד את מוסדותיהם לבל תמוט התורה.

לפי הנתונים שנמסרו מקרן עולם התורה, עד היום בוצעה העברה ל735 ישיבות וכוללים, שכוללים יותר מ39,500 בחורים ואברכים. 

גורמים בתוך הקרן מדווחים, שעבודת בדיקת הבקשות נמשכת, והם מצפים שמספר הסופי של מוסדות שיקבלו יהיה קרוב ל-1,100.

אברכים בכל הארץ מודים על כך שהם ממשיכים לקבל את מילגת הדתות שקוצצה על ידי הממשלה, מכספי קרן עולם התורה.

קרן עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}