כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
רעבות ללחם

זעזוע: המשפחה החרדית שאין לה כסף לקיים את ראש השנה

"משלוח מנות בערב ראש השנה": ההידור המיוחד לערב ראש השנה עליו התבטא מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל באוזני ראשי 'בית התבשיל' • "משפחות רעבות ללחם. יהודי רעב שזכה לארוחה חמה בזכותכם – הוא הסניגור הטוב ביותר"

זעזוע: המשפחה החרדית שאין לה כסף לקיים את ראש השנה
עוני רב צילום: בית התבשיל

ערב ראש השנה, הלב היהודי מתמקד במטרה אחת: למצוא 'סניגורים', מליצי יושר בדמות עוד מעשי צדקה וחסד, שילמדו על האדם זכות ברגעים הנשגבים של יום הדין, להיכתב ולהיחתם לשנה טובה ומתוקה. והשאלה הנשאלת בכל פינה היא: 'מיהו הסניגור הטוב ביותר'?

סניגור טוב הוא, כמובן, סניגור שבכוחו לבטל ולהשתיק כליל את השטן המקטרג, כלשון הפיוט "הס קטגור וקח סניגור מקומו", ובכן מיהו הסנגור שבכוחו לגבור על כל מקטרג ומשטין? להבטיח שבעז"ה תזכו לשנה טובה ומתוקה.

הצילו את המשפחות הרעבות בלחיצה כאן>>>

"חז"ל הקדושים לימדונו בדיוק מיהו ה'סניגור' הטוב ביותר" אומר לנו הרב שמחה קרקובסקי שליט"א מראשי 'בית התבשיל', "ישנם כמובן הרבה 'פרקליטים' ומליצי יושר, אבל בגמרא מפורש שישנו דבר אחד מיוחד שבכוחו לגרום להקב"ה כביכול להתעלם מהמקטרגים, מהעבירות, לגזור על אדם גזירות טובות, גם אם מצבו עדיין אינו מושלם.

"כך שנינו במסכת סנהדרין (קג. ב) אמר רבי יוחנן גדולה לגימה שמעלמת עיניים מן הרשעים, ומסביר רש"י על המקום: 'לגימה – אכילה שמאכילים לאורחים'. ומה הכוונה 'מעלמת עיניים מן הרשעים'? 'מעלמת מעיני המקום שלא להביט ברשעו לשלם לו כדרכו הרעה, אלא עושה כאילו אינו רואה במעשיו'...

אף אדם אינו מושלם, לב יודע מרת נפשו ומה שעליו לתקן, אבל כשיש עליו בשמים מליצי יושר בדמות יהודים רעבים שזכו לאוכל משביע בזכותו, ילד יהודי רעב שלפתע הוארו עיניו בצלחת מהבילה של ארוחת צהרים חמה, קשיש יהודי גלמוד שמחייך מול מנה מבושלת מזינה, משפחה שלימה שזוכה ל'שפיות' ושובע בזכותו, הרי זה גורם שהקב"ה כביכול 'מעלים עיניו' ממצבו של התורם ומעניק לו מטובו שפע של חיים טובים בזכות מעשי החסד שלו, וזה בדיוק מה שאנו זקוקים לו בהתקרב ראש השנה.

לאורך כל ימות השנה, יום ולילה לא ישבותו, טורחים ועמלים בממלכת החסד 'בית התבשיל' סביב דבר אחד, 'שלא יישאר יהודי רעב'. לכאן, למשרדים הצנועים של 'בית התבשיל', מתנקזים הסיפורים הכאובים שהלב היהודי אינו יכול להישאר איש אליהם, של משפחות שנקלעו לרגעים לא פשוטים בחייהם, עקב מצב רפואי - כלכלי וכדומה, כשהעוגן היחיד! שיכול להחזיק את המשפחה, איכשהו, לאפשר לה לצלוח את התקופה, היא ארוחה חמה מבושלת שנשלחת לביתם בדיסקרטיות ובכבוד.

במהלך שנת תשפ"ד, שנה בה עם ישראל חווה את אחת משנותיו הקשות ביותר מאז השואה, התרבו הפניות והבקשות הזורמות ל'בית התבשיל' כשלפונים 'הרגילים' הצטרפו משפחות של מפונים שנזקקו לארוחות, משפחות שמצבן הכלכלי התמוטט עקב המלחמה, ועוד סיפורים ומקרים קורעי לב.

ו'בית התבשיל', הלב היהודי הרחום והפועם, התגייס בכוחות מוגברים לסייע, להחיש עזרה, להציל עוד משפחה מקריסה, עוד הורים כאובים, עוד ילדים רעבים. אך כעת, ערב ראש השנה ומועדי חודש תשרי תשפ"ה, נאלץ 'בית התבשיל' לבקש את עזרתו של כלל ישראל שהודות לנדבת ליבו פועל הארגון כבר למעלה משלושים שנה.

"וזכות עצומה ליום הדין" זועקות מילותיו של מרן בעל ה'דרך אמונה' זצוק"ל במכתבו למען בית התבשיל בשנת תש"פ, "להיות שותף במפעל קדוש זה להאכיל אלפי נפשות רעבים בפרט בימים הקדושים אשר כל אחד מחפש זכויות, וכל התורמים להם יתברכו בשנה טובה ומתוקה ונחת מהצאצאים ולא ידעו מחסור כל ימיהם".

בהקשר לכך, באחת השנים בעת פתיחת מגבית 'ימים נוראים' של בית התבשיל הזכיר בעל ה'דרך אמונה' זצוק"ל את דבריו של בעל ה'פרי חדש' שמעיד על עצמו: "ונוהג אני לשלוח מנות לעניים ערב ראש השנה, כדכתיב 'לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו'.

ה'דרך אמונה' עורר אז כי לאור דברי ה'פרי חדש' ראוי לכל אחד ואחד לקיים את המנהג 'לשלוח מנות בערב ראש השנה', לשלוח ליהודים מנות מוכנות למאכל, וב"ה שעל ידי בית התבשיל המחלק בערב ראש השנה אלפי מנות לנזקקים, ניתן לקיים מנהג זה בהידור המושלם ביותר.

בימים אלו, ערב ראש השנה, זה הזמן לחטוף את הזכות העצומה, להבטיח לעצמכם את מליץ היושר הטוב ביותר בראש השנה: לתרום סעודה לילדים ומשפחות רעבות, כשהמצוה האדירה הזו הופכת ל'סניגור' האישי שלכם ביום הדין, סניגור המשתיק את כל המקטרגים.

זה הרגע לקחת על עצמכם לשלוח סעודת חג למשפחה רעבה ולזכות בסניגור הטוב והחזק ביותר ביום הדין שבזכותו בעז"ה תזכו להתברך בשנה טובה ומתוקה אכי"ר.

הצילו את המשפחות הרעבות בלחיצה כאן>>>

בית התבשיל משפחות רעבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}