כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
המרוץ צמוד מאוד

הזמני יהפוך לקבוע? הגר"א איגרא מתקדם אל כס הרב הראשי

הגאון הרב אליעזר איגרא מי שהתחיל את המירוץ כמ"מ הרב הראשי מסתמן כעת כבעל סיכויים גבוהים לזכות בבחירות שיהיו כנראה צמודות עד הרגע האחרון

הזמני יהפוך לקבוע? הגר"א איגרא מתקדם אל כס הרב הראשי
הגאון הרב אליעזר איגרא בלשכת הרב הראשי צילום: באדיבות המצלם

כשנכנס הגאון רבי אליעזר איגרא ללשכת נשיא בית הדין הגדול כמ"מ הרב הראשי לפני כשלושה חודשים, זה היה נראה הדבר הכי טבעי בעולם. דיין מעל 35 שנה שעשה את כל הדרך החל כדיין  בבאר שבע שם ישב לצידו של הגרש"מ עמאר בדין ובהמשך נכנס לנעליו כאב בית דין, ועד עשר שנות כהונתו כדיין בבית הדין הגדול שבשיאן מינויו כמ"מ נשיא בית הדין הגדול.

גורמים מקצועיים בעולם בתי הדין מספרים שבתקופה הקצרה יחסית בה שימש כמ"מ הנשיא הצליח להניע דברים משמעותיים שהיו תקועים זמן רב. "הוא חייב להיות הרב הראשי הבא" אמר השבוע בעל תפקיד בכיר במערכת, "השליטה שלו בהיכרות עם המערכת והפתרונות היצירתיים שהוא הביא, הצליחו לפתור בזמן קצר בעיות של שנים".

הכישרון הגדול שלו, מספר לנו אחד הדיינים הוותיקים, לא מסתכם רק בגאונותו בתורה ובקיאותו בפוסקים אלא גם באישיות המיוחדת שלו. כשהוא נתקל בקושי או משבר הוא מצליח להביא פתרון שלא גורם לפיצוץ אלא מחבר את כל הקצוות באופן שמביא להסכמה. כך הוא פתר את התיקים הסבוכים ביותר בבית הדין הגדול וכך גם לא פעם הביא ליישור קונפליקטים ומשברים שהתעוררו במערכת בתי הדין על רקע מקצועי ואפילו בין-אישי.

לצד שנותיו הארוכות בבית הדין שימש הרב איגרא כרב היישוב כפר מימון-תושיה שבעוטף עזה, שם פסק הן בפסיקות ציבוריות ובהוראת איסור והיתר והן במצוות התלויות בארץ.

התפקידים בהם שימש מקנים לו יתרון גדול על שאר המועמדים בשל השילוב הנדיר של רבנות ודיינות תחת כפיפה אחת, מה שלמעשה מכין לתפקיד הרב הראשי המשמש לסירוגין כנשיא מועצת הרבנות וכנשיא בית הדין הגדול.

החיבור של היתרון הגדול שמקנה לו ניסיונו ברבנות ודיינות והיכרותו הרחבה עם רבני ודייני ישראל, יחד עם אישיותו המיוחדת והמחברת, הביא לכך שגדולי ישראל מכל החוגים סומכים עליו את ידיהם והוא מקובל על כל גווני הציבור. לכן, נקודת הפתיחה שלו בקרב חברי הגוף הבוחר היא של בסיס תומכים משמעותי שהלך והתרחב לאחר קשרים נוספים שקשר כמו חיבור לראשי ערים שנפגשו והתרשמו ממנו, פעילי ליכוד מרכזיים שפועלים למענו, לצד הרב דב ליאור שתומך בו וביקש מנציגי עצמה יהודית בכנסת לסייע לבחירתו, וגם דמויות רבניות ואישי ציבור שעבדו עימו במהלך שנות רבנותו ועבודתו בבית הדין.

בימים האחרונים התברר שגם הדיל הפוליטי שמדברים עליו לא יהיה אפקטיבי דיו בגזרת הרב האשכנזי, ויהיה רחוק מלתת למושא הדיל את הניצחון. לאור זאת, יתכן מאוד שבסיס התומכים המשמעותי שצבר הרב איגרא בגוף הבוחר יכריע בסופו של דבר את הכף לטובתו.

הרב אליעזר איגרא הבחירות לרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}