כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
ההורים ב'הקפאה'

"ילד יהודי אכל ושבע בזכותכם. אין לתאר את הזכות"

ראש השנה של שלושה ימים? חג שדורש מכל ראשי משפחה להיערך ולתכנן, לבשל, לאפות, להקפיא? איך אפשר להיערך לזה כשההורים עצמם ב'הקפאה' - מטאפורית כמובן, כשהם נאלצים לשהות יום וליל לצד ילד מאושפז ל"ע

"ילד יהודי אכל ושבע בזכותכם. אין לתאר את הזכות"
ילד רעב בחג צילום: אתר בית התבשיל

שעות אחרונות לפני התקדש ראש השנה, ברחובה של עיר מתנגנים ניגוני סליחות מרטיטי לב, ובתוך כל ההכנה הרוחנית יש גם את ההכנה הגשמית. "השנה יש ראש השנה של שלושה ימים" יודעים הילדים לספר מתחילת חודש אלול, ויש משפחות שמרגע שהציצו בלוח השנה ליבן החסיר פעימה.

משפחות שבקושי שורדות את השגרה, שנלחמות בציפורניים כדי להגיש לילדיהן ארוחת צהריים יומית, שאיכשהו, עם הרבה תמיכה ועזרה, מצליחות להעמיד שולחן שבת שנראה לפחות 'נורמלי', למרות שהמצב בביתם רחוק מלהיות כזה.

לוחצים כאן ומצילים משפחה רעבה בחג>>>

ראש השנה של שלושה ימים? חג שדורש מכל ראשי משפחה להיערך ולתכנן, לבשל, לאפות, להקפיא? איך אפשר להיערך לזה כשההורים עצמם 'בהקפאה' - מטאפורית כמובן, כשהם נאלצים לשהות יום וליל לצד ילד מאושפז ל"ע, או שרויים בעצמם במצב רפואי, נפשי, או כלכלי קשה, או ל"ע כבר הסתלקו לעולם שכולו טוב.

עבור המשפחות האלו, ומדובר במאות רבות ל"ע, היערכות בישולים לחג של שלושה ימים היא למעלה מכוחן, ואנו מוכרחים לסייע להם, שחלילה לא תעלה קול שוועתם ודמעותיהם של הורים וילדים רעבים בעיצומו של ראש השנה לנוכח המקרר הריק והשולחן העלוב החף ממאכלי חג מבושלים, כל אחד מאיתנו מחויב לדאוג להם לסעודות חג.

ומידה טובה מרובה, ילד יהודי רעב ששבע בזכותכם? יהודי גלמוד שיזכה למנה משביעה בגללכם? זהו הסניגור שבכוחו לחולל פלאים עבורכם בראש השנה, לפתוח שערי שמים ואוצרות טובים ומבורכים בשבילכם. 'להאכיל יהודי רעב' זהו הכוח האדיר ביותר שבכוחו לשדד מערכות טבע למענכם, לטובתכם, לזכות אתכם בשנה טובה ומתוקה.

בימים אלו, ועד לרגעים האחרונים של ערב ראש השנה, מתחוללת במטבחי בית התבשיל תכונה מרגשת וממיסת לב, המשגרת אל כיסא הכבוד זכויות ומליצי יושר כבירים על כלל ישראל כולו. אלפי סעודות חג מושקעות וטעימות מתבשלות כאן, נאפות, נמזגות ונארזות בקפידה, בידיים אוהבות ומסורות, מוכנות לשיגור בערב החג לרבבות יהודים רעבים בעז"ה.

ב'בית התבשיל' מנסים בכל הכוח לעמוד בביקושים, מגדילים ללא הרף את מספר המנות והסעודות המבושלות המשוגרות בכל יום לבתי נזקקים ומחולקות, בכבוד ובאהבת ישראל, מדי יום בחדר האוכל המרכזי לקשישים ומעוטי יכולת.

וההוצאות הכספיות ב'בית התבשיל' מזנקות כמובן בהתאם ומגיעות למספרים וסכומים אדירים שרק בכוחות משותפים, בכוח הציבור, ניתן יהיה לעמוד בהם ולהמשיך הלאה בעז"ה, גם בשנה הבאה, שנת תשפ"ה, במלאכת הקודש של "האכלת יהודים רעבים", זכות המגיעה עד כיסא הכבוד ומגינה על כלל ישראל כולו.

עדיין לא מאוחר, גם אתם תוכלו בעז"ה להיכנס לראש השנה תשפ"ה בידיעה שבשמים עומדים סניגורי פלאים, ילדים ומשפחות שלימות שיספרו לפני כיסא הכבוד על סעודות החג המשביעות שאתם! שלחתם להם.

החכם עיניו בראשו, זריז ונשכר להשיג לעצמו את הזכות העצומה שגדולי ישראל בכל הדורות לא חדלו להפליג ולדבר בכוחה ובסגולתה העצומה, לוחצים כאן ושולחים סעודת ראש השנה למשפחה רעבה, ובזכות זו תתברכו בשנה טובה ומתוקה להיכתב בספר חיים טובים אכי"ר.

לוחצים כאן ומצילים משפחה רעבה בחג>>>

בית התבשיל משפחה רעבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}