כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
האחריות מחייבת

החרדים חייבים לחבור לסמוטריץ בתמיכה ברב מיכה הלוי | דעה

סוף מעשה במחשבה תחילה: גם מצד הכרת הטוב וגם מתוך אחריות לערכי היהדות ומסורת ישראל – על הציבור החרדי לחבור לצד שר האוצר בצלאל סמוטריץ בתמיכה במועמדות הגאון הרב מיכה הלוי לרב הראשי לישראל. הרב יוסף זר בטור דעה ערב הבחירות לרבנות הראשית

החרדים חייבים לחבור לסמוטריץ בתמיכה ברב מיכה הלוי | דעה
הגאון הרב מיכה הלוי צילום: מענדי קורנט

לאורך שבעים שנותיה של מדינת ישראל, ידע הציבור החרדי מאבקים רבים, שבת, גיור, גיוס בני ישיבות, עצמאות החינוך החרדי, ועוד ועוד.

בנושאים מסוימים שרר לאורך שנים סטאטוס קוו, והמאבקים היו על שימורו, ופעמים שהיה צורך להיאבק על ציפור הנפש, על אורח החיים שלנו, על איך נחנך את ילדינו. ועל זה אין ולא תהיה שום פשרה. גם במחיר של הפסד או כשלון, המאבק על הדרך המסורה היא ללא תנאי ולא תלוית ניצחון.

אין ספק שבשנים האחרונות הציבור החרדי מרגיש נרדף, תחושה זו באה בעקבות כך, שגם על דברים בסיסיים, נושאים שכבר היה עליהם הסכמות והבנות, נאלצים היום נציגינו להיאבק על הכל מחדש. אין חוק גיוס, החינוך העצמאי נאבק על הישרדותו ומחיקת חובותיו, ואפילו סבסוד המעונות נתקל במאבק למרות החלטת הממשלה.

לצד כל זה, הגיע סוף סוף מועד הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים. אין ספק שבשרשרת הנושאים הציבוריים, הקשורים לזהות היהודית של המדינה, השמירה על זהות הרבנים ונאמנותם להלכה ולמסורת ישראל ללא סייג, היא חשובה וקריטית.

לרבנים הראשיים, השפעה רבה על תחומי הגיור, הכשרות, הנישואין וכל שירותי הדת בישראל. ברור איפה שעל הנציגות החרדית לוודא ולעשות מאמץ, שלפחות שם, ברבנות, לא נצטרך להיאבק ולבזות את מסורת ישראל חלילה.

אבל בעת הזאת, דווקא בעת הזאת, האחריות מחייבת משנה תוקף של כובד ראש והתנהלות עניינית.

אין זה סוד, שנציגי הציבור החרדי הם אלו שהובילו בכישרון רב, את גוש הימין. אותו גוש שלמעשה איפשר את ההכרעה הפוליטית והקמת הממשלה הנוכחית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ, העומד בראש הציונות הדתית, גילה נאמנות מליאה לראשי הציבור החרדי, והוכיח את עצמו כשותף פעיל לשמירה על האינטרסים החרדים, הן בתקציבים, והן בנושא הגיוס, ובעוד נושאים. מי שמצוי בסוד העניינים יודע בוודאות כי השר סמוטריץ מוביל בגאווה תמיכה גלויה בצרכי הציבור החרדי, נאבק בפקידות ומגלה יצירתיות ונחישות במציאת פתרונות.

כחלק מתפקידיו, רואה סמוטריץ את הרבנות הראשית שנוסדה על ידי הרב קוק, כמעוז וכגשר של החברה הישראלית בכלל והציבור הדתי בפרט. לצורך שמירה על זה, העמיד סמוטריץ את מועמדותו של הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, יהודי תלמיד חכם וראש ישיבה עשרות שנים, שמקפיד קלה כבחמורה, שיודע לשמור על ההלכה בקפדנות ומתוך מאור פנים ונעימות הליכות. דבר שהקנה לו הן בתל אביב, והן בפתח תקווה תמיכה מקצה לקצה, מחילונים ועד רבני הקהילות החרדיות שתומכים בו, ורואים בו דמות נאמנה ליראי השם.

גם מצד החכמה, וגם מצד האחריות והכרת הטוב, מן הראוי היה שנציגי הציבור ייקחו זאת בחשבון, בהביאם את עמדתם לגדולי ישראל במי לתמוך. עמדתו, פעילותו, ונאמנותו של סמוטריץ צריכות להילקח בחשבון.

המצב הפוליטי מראה בכל ניתוח אפשרי, שהראשל"צ יהיה מועמדה של ש"ס הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ואין ספק שאם לצידו יכהן הרב מיכה הלוי, הרי הציבור החרדי יכול להיות רגוע ויותר מכך.

ואם מהלך שכזה יגרום לשר האוצר להמשיך להילחם למען החינוך העצמאי, למען חוק גיוס שמקובל על החרדים, אז זה רק סיבה לסייע בעדו ולעמוד לצידו בנושא שהוא עקרוני ביותר בעבורו, כפי שהוא עושה בכשרון ובנאמנות לטובת הציבור החרדי, על אף המחיר הציבורי שהוא נדרש לשלם על כך, והדוגמאות לכך רבות.

כולם מבינים שבשביל סמוטריץ, הן ברמה הערכית כבן הציונות הדתית, והן כפוליטיקאי, הבחירות האלו בנפשו. משהו שאסור לו להפסיד. וכאמור, תמיכה במועמדו לתפקיד, לא דורשת ויתור חרדי. נהפוך הוא.

סוף מעשה במחשבה תחילה. בשם האחריות. בשם התבונה, הכרת הטוב היא ערך חשוב, והמציאות מלמדת שגם מעשה משתלם.

הרב מיכה הלוי בצלאל סמוטריץ הבחירות לרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}