כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
תתקיים פגישת פיוס

דיווח: חמאס הסכים כי "הנהלה אזרחית" תשלוט במעברים בעזה

דיווח סעודי כי פת"ח ישלוט במעברים. ארגון הטרור הסכים לוותר על השליטה במעברי הרצועה ביום שאחרי המלחמה. בשבוע הבא תתקיים פגישת פיוס בין הצדדים

דיווח: חמאס הסכים כי "הנהלה אזרחית" תשלוט במעברים בעזה
מעבר רפיח צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

ערוץ "אל-ערביה" הסעודי דיווח כי בחמאס הסכימו עם פת"ח על "הנהלה אזרחית לעזה", וכי חמאס יעביר לרשות פת"ח את השליטה על המעברים ברצועה. על פי הדיווח, מפי מקור בחמאס, פגישת פיוס בין הצדדים תתקיים בשבוע הבא.

מי יעמוד בראשות ההנלה האזרחית ברצועה? גורמים אמריקנים, ישראלים וגורמים ממדינות ערב סימנו לפני כחודשיים את את בכיר פת"ח מוחמד דחלאן כמועמד המוביל לשליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה. על פי הדיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", דחלאן נתפס בעיני המדינות כמי שעשוי לשמש כפתרון זמני שכלל הגורמים "יכולים לחיות איתו".

אולם דחלאן עצמו כבר אמר לא פעם שאין בכוונתו לקחת את השליטה על הרצועה. בריאיון שהעניק לערוץ סקיי ניוז בערבית אמר: "הצהרתי לא אחת על סירובי לקבל כל תפקיד ביטחוני, מיניסטריאלי או ביצועי ואני קורא לגיבוש תוכנית עבודה בין-לאומית ריאלית וברת יישום, שתביא להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

נורית יוחנן דיווחה בכאן חדשות, כי בחודשים האחרונים הגישו מדינות ערביות, בהובלת מצרים, לארצות הברית מסמך עקרונות על היום שאחרי המלחמה, שכולל גם אפשרות של הצבת כוחות. אולם, גם במסמך זה הודגש כי הדבר יותנה כחלק מפיתרון שתי המדינות - שיכלול גם הסדרה עם רצועת עזה וגם פיתרון לשטחי יהודה ושומרון.

מעבר רפיח מוחמד דחלאן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}