כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הטעות של האמריקאים

גורם עיראקי: "ארה"ב נותנת לאיראן את המדינה על מגש של כסף"

הפעילות של המיליציות הפרו-איראניות נגד ישראל התגברה אחרי שלאחרונה ארצות הברית והממשלה העיראקית הגיעו להסכם על נסיגה הדרגתית של הכוחות האמריקניים מעיראק. גורם בחבל הכורדי "טעות אסטרטגית של האמריקנים"

גורם עיראקי: "ארה"ב נותנת לאיראן את המדינה על מגש של כסף"
טילים באיראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, שנתמכות בידי איראן, הגבירו בימים האחרונים את קצב השיגורים של הכטב"מים, בעיקר, ושל טילי שיוט לעבר ישראל. גורם בחבל הכורדי בצפון עיראק, שהותקף בידי משמרות המהפכה לא אחת בשנים האחרונות, שוחח הבוקר עם כאן רשת ב.

לדבריו, גורמים בכירים בחבל הכורדי בעיראק הזהירו את הממשל האמריקני שנסיגה שלהם תהיה טעות אסטרטגית בדומה למה שקרה באפגניסטן. "זה ייתן לאיראנים את עיראק על מגש של כסף", אמר. הוא הוסיף כי יש מדינות באזור שמסביב לעיראק שמוטרדות מאוד מכך שארצות הברית תעזוב את עיראק, ואיראן תגביר עוד יותר דריסת הרגל שלה.

רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי בכאן חדשות, ציין כי ניתן לראות שבטרמינולוגיה של קבלות האחריות של המיליציות הפרו-איראניות על השיגורים לישראל, הם הוסיפו את המילים "כדי לסייע ללבנון" ולא רק לעזה. כלומר, מגבירים את התקיפות כדי להראות סולידריות עם חיזבאללה. אתמול הם קיבלו אחריות על שיגור הכטב"מים לעבר אילת.

הפעילות הגוברת של המיליציות השיעיות בעיראק נגד ישראל מתרחשת אחרי שלאחרונה ארצות הברית והממשלה בבגדד הודיעו כי הגיעו להסכם על נסיגה הדרגתית של הכוחות האמריקניים מעיראק עד 2026.

עיראק איראן מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}