כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ה'וול סטריט ג'ורנל': כישלון מוחלט של ההרתעה האמריקאית נגד החות'ים ואיראן

במאמר מערכת מציין העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' את הכישלון המוחלט של ההרתעה האמריקאית נגד החות'ים ואיראן. החות'ים ממשיכים לירות לעבר ספינות בים האדום, כולל תקיפות מיכליות הנושאות נפט שעלול להישפך לאוקיינוס

ה'וול סטריט ג'ורנל': כישלון מוחלט של ההרתעה האמריקאית נגד החות'ים ואיראן
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה השבוע כי איראן מנהלת שיחות חשאיות כדי לסייע לחות'ים להשיג טילים מתקדמים ממוסקבה. אלו יסייעו לארגון הטרור לפגוע בצורה מדויקת יותר ספינות מסחריות בים האדום.

הקרמלין שוקל משלוח טילים נגד ספינות כנקמה על ההחלטה של ​​ארה"ב לאפשר לאוקראינה להשתמש בנשק אמריקאי כדי לפגוע בעומק השטח הרוסי.

העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין במאמר מערכת את "הכישלון המוחלט של ההרתעה האמריקאית נגד החות'ים ואיראן. החות'ים ממשיכים לירות לעבר ספינות סוחר בים האדום, כולל נגד מיכליות הנושאות נפט שעלול להישפך לאוקיינוס". עוד נאמר, כי "ממשל ביידן הציג קואליציה כדי להגן על נתיבי השיט".

אבל בפועל ארה"ב הגיבה עם התקפות טילים לא משמעותיות על החות'ים שאינם גורמים נזק ליכולתו של הארגון לפגוע בספינות. הממשל חשש שתגובה חזקה יותר תוביל למלחמה אזורית. האירוניה היא שהפסיביות של ארה"ב הובילה כעת לסכסוך אזורי הולך וגובר.

שיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה מדגיש איך המעצמות האזוריות הללו הופכות לאיום עולמי. סין, רוסיה, איראן וצפון קוריאה פועלות כציר דה פקטו, מחמשות ומסייעות זו לזו כדי לאיים על שכנותיהן. ורוסיה עוזרת לאיראן לזרוע כאוס במזרח התיכון. "זוהי מורשתו האמיתית של הנשיא ביידן בתחום מדיניות החוץ" מסכם העיתון.

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית המורדים החות'ים איראן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}