כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
דרישה אמריקאית

מחלוקת בממשל ביידן בנוגע להסלמה בין ישראל לחיזבאללה

בכירים בממשל ביידן רואים בתקיפות נגד חיזבאללה צעד חסר אחריות. מנגד בכירים אחרים מאמינים שהפעולות הישראליות מועילות להחלשת חיזבאללה. ארה"ב דורשת מישראל שלא להסלים את המערכה ולהוביל למלחמה כוללת

מחלוקת בממשל ביידן בנוגע להסלמה בין ישראל לחיזבאללה
תקיפה ישראלית בדרום לבנון צילום: David Cohen/Flash90

ממשל ביידן חלוק בעניין ההסלמה הצבאית של ישראל נגד חיזבאללה, כאשר כמה גורמים בכירים רואים בהסלמה משהו שעלול לגרום להסלמה כוללת, ואחרים רואים בה אמצעי יעיל פוטנציאלי להחליש את ארגון הטרור ולאלץ אותו לסגת מעבר לליטני, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

בכירים קראו בפומבי להורדת המתיחות בזמן שהממשל מנסה למצוא נקודת יציאה דיפלומטית לסכסוך המתפשט ולהביא להפסקת אש. "מלחמה בקנה מידה מלא היא לא אינטרס של אף אחד", אמר הנשיא ביידן בנאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום שלישי. "פתרון דיפלומטי נותר הדרך היחידה לביטחון מתמשך כדי לאפשר לתושבים משתי המדינות לחזור לבתיהם על הגבול בשלום".

הדברים הללו מתפרסמים בזמן שהממשל האמריקני עובד על תוכנית חדשה להקפאת הלחימה ולפתרון דיפלומטי שיכלול הן את לבנון והן את עזה. עוד דווח כי למרות שארצות הברית הבהירה כי לא תשתתף באופן התקפי במלחמה ישראלית בלבנון, היא כן תסייע לישראל בכל הנוגע להגנה אווירית וליירוט טילים.

בכיר בפנטגון ששוחח עם ה"וושינגטון פוסט" הדגיש כי לצד ההבטחה לסיוע הגנתי, ארה"ב דורשת מישראל שלא להסלים את המערכה ולהוביל למלחמה כוללת.

בכירי ממשל "תומכים בזהירות באסטרטגיית ההסלמה על ידי הפעלת לחץ על חיזבאללה", אמר מתיו לויט, מומחה לחיזבאללה במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב ובכיר לשעבר במלחמה בטרור בארה"ב. "אבל הם ממשיכים במרץ במאמץ דיפלומטי".

גורמים רשמיים אמרו כי ארה"ב תחזק את יכולות ההגנה האווירית של ישראל במקרה של מתקפה כוללת על ישראל, כמו שהתרחשה ב-13 באפריל.

הם הדגישו כי בשום פנים ואופן לא תסייע ארה"ב למתקפה של ישראל, או תירה לעבר לבנון או כל מדינה אחרת, כולל איראן, אשר איימה כי ההתקפות הישראליות המתמשכות על חיזבאללה לא יישארו ללא מענה.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}