כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
ריאיון נרחב

ביידן: "העולם הערבי רוצה הסדר עם ישראל אם תשנה את המדיניות שלה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למצב במזרח התיכון, ואמר: "אני משקיע כל טיפת אנרגיה כדי להשיג הסכם שיסדר את המצב בלבנון, יסיים את המלחמה בעזה ויחזיר את החטופים"

ביידן: "העולם הערבי רוצה הסדר עם ישראל אם תשנה את המדיניות שלה"
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התארח בתוכנית The View ברשת ABC אחרי נאומו בעצרת האו"ם, ואמר בהתייחסו למלחמה: "מלחמה כוללת היא בהחלט אפשרות, אבל יש עדיין מהלכים שיכולים למנוע את זה". 

ביידן אמר: "העולם הערבי רוצה הסדר עם ישראל אם ישראל תשנה את המדיניות שלה. אני תומך של ישראל ואני ציוני, לא הסתרתי את זה אף פעם". 

"אני מכיר את נתניהו הרבה זמן. יש לו תמונה שלי שחתמתי עליה לפני הרבה מאוד שנים כשהוא היה צעיר, וכתבתי: 'ביבי, אני אוהב אותך אבל לא מסכים עם שום דבר שאתה אומר או עושה'. וזה לא השתנה. צריך הסכם של שתי מדינות. יש דרך לעשות את זה. אני משקיע כל טיפת אנרגיה כדי להשיג הסכם שיסדר את המצב בלבנון, יסיים את המלחמה בעזה ויחזיר את החטופים", אמר. 

בהתייחסו לפרישתו מהמירוץ לנשיאות אמר: ״לשבת מאחורי השולחן בחדר הסגלגל ההיה הכבוד הגדול של חיי. אני אוהב את העבודה אבל אני אוהב את המדינה יותר, וזו הייתה ההחלטה הנכונה. עם זאת, אף פעם לא האמנתי שהייתה התנגדות אמיתית שארוץ שוב, הייתי בטוח שאנצח את טראמפ ואני עדיין מאמין בזה".  

"טראמפ הוא לוזר. הוא לא מאמין בדמוקרטיה שלנו. מספיק לראות מה הוא עשה. הרי ה-6 בינואר 2021 היה פשוט ביזארי. כל העולם מסתכל עלינו ולא מאמין. בכל פגישה שלי עם מנהיג עולמי, ולא חשוב מאיזו מדינה, הם אומרים לי ׳הוא לא יכול לנצח, הוא לא יכול לנצח׳. הרי זה יהיה הסוף של נאט"ו", טען ביידן.

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}