כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ירתיע מדינות

תביעה בהאג נגד הטליבאן: "לחתולה יש יותר זכויות מלאישה"

תביעה נגד אפגניסטן בבית הדין הבינלאומי בהאג, בגין אפליית נשים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, אמר כי אפליית הנשים גורמת נזק גדול לאפגניסטן. דובר הטליבאן כי הארגון "מכבד מאוד נשים"

תביעה בהאג נגד הטליבאן: "לחתולה יש יותר זכויות מלאישה"
לוחמי טליבאן באפגניסטן צילום: צילום מסך

מדינות גרמניה, הולנד, אוסטרליה וקנדה תובעות את הטליבאן באפגניסטן בבית הדין הבינלאומי בהאג, בגין אפליה נגד נשים, זאת הפעם הראשונה שמדינות מגישות תביעה נגד מדינה אחרת על אפליית נשים. 

לפי הדיווח ב'גרדיאן' הבריטי, התביעה שהגישו המדינות מבוססת על האמנה למניעת כל סוג של אפליית נשים אמנה שאומצה על-ידי העצרת הכללית ב-1979, ונכנסה לתוקף כעבור שנתיים.

משטר הטליבאן באפגניסטן צפוי להתבקש להשיב לתביעה בתוך שישה חודשים, לפני שימוע שייערך בהאג. על פי הדיווח, למרות שהטליבאן מסרב להכיר בסמכויות של בית הדין בהאג, פסיקה של בית הדין צפויה להרתיע ממשלות ששואפות לנרמל את היחסים עם שלטון הטליבאן. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, אמר כי אפליית הנשים גורמת נזק גדול לאפגניסטן.

בדיון באו"ם אמרו פעילי זכויות אדם, כי "לחתולה יש היום יותר חופש מלאישה באפגניסטן. היא יכולה לשבת בשמש, או לרדוף אחרי סנאי בפארק". בתגובה אמר דובר הטליבאן כי הארגון "מכבד מאוד נשים, ואסור לעולם להשוות אותן לחתולות".

חתולה אפגניסטן האו"ם טאליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}