כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
אושרה להפקדה

התוכנית שתחליף את תמ"א 38: אלפי דירות חדשות ייבנו בעיר המבוקשת

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את התכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להתחדשות בניינית בראשון לציון

התוכנית שתחליף את תמ"א 38: אלפי דירות חדשות ייבנו בעיר המבוקשת
אילוסטרציה צילום: pixabay

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, בראשות עו''ד מיכה גדרון אישרה להפקדה את התכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית ראשון לציון להתחדשות בניינית בראשון לציון.

התוכנית חלה על כל מרחב העיר ראשון לציון וחלה על המבנים הנדרשים לחיזוק מפני רעידות אדמה.

התוכנית מתווה תהליך מבוקר ומאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בניה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר.

פוטנציאל תוספת יחידות דיור מהתוכנית הוא כ-16,000 יחידות דיור במימוש מלא וכ-4,800 יחידות דיור במימוש 30% מפוטנציאל ההתחדשות שעבורו קיים מלאי מספק של שטחי ציבור. התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר ושטחי ציבור.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אמר: "אישור התכנית שתחליף את תמ"א 38 בראשון לציון שתוכננה בשיתוף פעולה עם העירייה מאפשרת לאלפי תושבי העיר ביותר מ8,000 יחידות דיור ישנות בעיר להתחדש וליהנות מפתרונות חיזוק מיגון בפני רעידות אדמה ואיומים ביטחוניים. יחד עם הבשורה האישית לדיירים אלה, התכנית גם תביא לתוספת של עד 15,000 יחידות דיור חדשות לעיר ולתוספת של שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים ירוקים לטובת כלל תושבי העיר והסביבה".

התחדשות עירונית תמ"א 38 בנייה נדל"ן דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}