כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
פניה נרגשת

משפחות החטופים באו"ם: "כרמל מתה, אבל התקווה להציל חיים - לא"

בני משפחות החטופים בהצהרות מול מועצת זכויות האדם של האו''ם: "החטופים שורדים למרות התנאים הלא אנושיים בשבי. אנחנו קוראים לכם לפעול כדי לעזור לנו להחזיר אותם הביתה"

משפחות החטופים באו"ם: "כרמל מתה, אבל התקווה להציל חיים - לא"
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

היום (רביעי) הופיעו בני משפחות החטופים המוחזקים בעזה בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם וקראו לפעולה מיידית על מנת להבטיח את החזרת יקיריהם המוחזקים בתנאים נוראים בשבי החמאס קרוב לשנה. בין הדוברים היו עמית לוי, אחיה של התצפיתנית נעמה לוי; שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת ז''ל; אפרת מצ'יקאווה, אחייניתו של גדי מוזס; ודינה לוינסון, סבתו של שי לוינסון.

בהצהרותיהם, בני המשפחות הביעו דאגה עמוקה לגבי מצבם הפיזי והנפשי של החטופים, ותיארו את התנאים הקשים בהם הם מוחזקים בעזה. עדויותיהם הדגישו את המציאות הקשה בה יקיריהם שרויים קרוב לשנה מאז ה-7 באוקטובר.

עמית לוי: "אני כאן כדי לדבר על אחותי בת ה-20, נעמה, שנחטפה לפני כמעט שנה ומאז מוחזקת על ידי חמאס ברצועת עזה. כל יום ושעה שעוברים מסכנים את חייה. היא מוחזקת ללא גישה לאוכל, מים, תנאי היגיינה, או החירויות שהיו לה פעם. ב-7 באוקטובר נפצעה נעמה מרסיס רימון, ואנו חוששים שלא קיבלה טיפול רפואי הולם. אף אחד לא צריך לסבול כך, במיוחד לא אחותי הקטנה, שהיא האדם הכי טוב שאני מכיר. אני קורא למועצה ולכל מי שיכול להשפיע לפעול מיידית להחזרת כל החטופים הביתה".

שי דיקמן: "ב-7 באוקטובר, שלושה דורות ממשפחתי היו בבית כשטרוריסטים פרצו פנימה. כנרת, סבתא בת 68, ראתה את המחבלים, הזהירה את בעלה והצילה את חייו לפני שנרצחה. כלתה, ירדן, אמרה לבעלה לברוח ולהציל את בתם כשהיא נלקחה בשבי לעזה. ירדן שוחררה בעסקה כדי לחבק את בעלה ובתה. גם בתה של כנרת, כרמל, נחטפה. במשך 11 חודשים נאחזנו בתקווה של כרמל. כרמל שרדה 328 ימים עד שנרצחה באכזריות על ידי שוביה. היא מתה. אבל התקווה להציל חיים לא מתה".

אפרת מצ'יקאווה: "דודי נחטף מביתו ב-7 באוקטובר. הוא ציין את גיל 80 במרץ האחרון בעזה. 12 נכדיו מחכים לו בבית. גם אנחנו. במשך 50 שנה, גדי עבד כדי להציל ולשפר את חייהם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם, כולל סטודנטים מעזה, שם הוא מוחזק כעת בשבי. הוא עזר לפלסטינים לשפר את החקלאות ולחזק את הכלכלה שלהם באמצעות שימוש בר-קיימא במי שפכים והתאמת גידולים. אדוני הנשיא, העובדה שהוא הפך לקורבן לטרור מהצד השני של הגדר שהוא עבד לגשר עליה היא בלתי נתפסת".

דינה לוינסון: "יותר משלושה חודשים לא ידענו אם שי חי או מת. רק ב-21 בינואר קיבלנו את האישור הכואב למותו. עד היום לא הייתה קבורה ואין קבר. גופתו של שי נותרה בעזה. כמעט שנה מאז הפלישה האכזרית, 101 חטופים – מתים וחיים – כולל קשישים, נשים וילדים קטנים, עדיין מוחזקים בעזה בתנאים מזעזעים: בלי אוכל, היגיינה בסיסית, תרופות, אור יום ותקווה, אך שורדים למרות התנאים הלא אנושיים האלה. אני קוראת למועצה לפעול כדי לעזור לנו להחזיר את החטופים הביתה בעוד יש עוד זמן".

בני משפחות החטופים החטופים הישראלים ברצועת עזה האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}