כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מחזון למציאות: 'החוצניקים' שמצאו בית קבע

עמותה המטפלת בבחורי ישיבה מחו"ל הצליחה להפוך מפנימייה שכורה ומאולתרת למתחם משודרג בבעלותם, בזכות יוזמה נועזת ופתרון מימון יצירתי • סיפור על הגשמת חלום

מחזון למציאות: 'החוצניקים' שמצאו בית קבע
הפרויקט המדובר צילום: באדיבות המצלם

בלב ליבה של ביתר עילית, העיר החרדית בהרי יהודה, התרחש לאחרונה סיפור מרגש של הצלחה כנגד כל הסיכויים. עמותה קטנה, שהוקמה במטרה לסייע לבחורי ישיבה מחו"ל, הצליחה להפוך חזון נועז למציאות מוחשית, בזכות נחישות, תכנון קפדני, ומעל הכל - סיוע מקצועי.

סיפורה של העמותה מתחיל לפני מספר שנים, כאשר מנהליה זיהו צורך דחוף בקרב בחורי ישיבה שהגיעו מחו"ל ללמוד בישראל. בחורים צעירים, רחוקים ממשפחותיהם, מצאו את עצמם מתגלגלים בין בתי משפחות מארחות, ללא מקום קבוע לקרוא לו בית.

בתחילה, שכרה העמותה וילה גדולה בביתר עילית, שם סיפקה מעטפת כוללת לעשרות בחורים, 365 ימים בשנה. אולם, מהר מאוד התברר כי עלויות השכירות הגבוהות מכבידות על התקציב ומגבילות את יכולת העמותה להתרחב ולדאוג לבחורים נוספים.

ההחלטה הגדולה הגיעה כאשר הנהלת העמותה החליטה לקנות מגרש ולהקים עליו מבנה קבע שישמש כישיבה. זה היה צעד נועז, שדרש לא רק אומץ אלא גם תכנון כלכלי מדוקדק.

האתגרים לא איחרו לבוא. מעבר לסכום הגדול שנדרש לרכישת המגרש, התעוררו בעיות מורכבות מול המוכרים. היו רגעים של ספק וחשש, אך הנחישות של מנהלי העמותה גברה.

בשלב זה, הבינו מנהלי העמותה כי הם זקוקים לעזרה מקצועית. כאן נכנסה לתמונה חברת מימונדלן, שהתגלתה כשותף אסטרטגי קריטי בהגשמת החזון.

"ראינו בפרויקט הזה הזדמנות ייחודית", מספר אלי רבינוביץ' מ'מימונדלן'. "לא היה מדובר רק בייעוץ פיננסי להשגת הלוואה, אלא בליווי כולל של תהליך מורכב. הבנו שנדרשת כאן חשיבה יצירתית ופתרונות מותאמים אישית".

אחד האתגרים המשמעותיים היה תכנון ההכנסות העתידיות של העמותה, כדי להבטיח את יכולתה לעמוד בהחזרי ההלוואה. "עבדנו צמוד עם הנהלת העמותה כדי לבנות מודל כלכלי בר-קיימא", מסביר רבינוביץ. "המטרה הייתה לא רק לאפשר את רכישת המגרש, אלא להבטיח את היציבות הכלכלית של העמותה לטווח ארוך".

מימונדלן לא הסתפקה בייעוץ להשגת הלוואה. החברה סייעה בפתרון הבעיות המורכבות שעלו במהלך העסקה, ליוותה את העמותה בכל שלב, ועזרה להתמודד עם אתגרים שהעמותה לא ידעה כיצד לפתור בעצמה.

"חשוב להדגיש," מסביר מתתיהו וגשל, מנכ"ל החברה, "שתפקידנו הוא לספק ייעוץ פיננסי מקיף ללקוחות ולחבר אותם למקורות המימון המתאימים ביותר, בעיקר בנקים. אנחנו לא מספקים את הכסף בעצמנו, אלא מנצלים את הידע והניסיון שלנו כדי למצוא את הפתרון המיטבי עבור כל לקוח. במקרה של העמותה, זה כלל עבודה מול מספר בנקים כדי להשיג את התנאים הטובים ביותר."

התוצאה הסופית היתה מרשימה: מגרש גדול שעליו מתוכנן להיבנות מבנה מודרני שיוכל לאכלס כ-50 בחורים. זהו יותר מסתם בניין; זה בית אמיתי, מקום שבו הבחורים יוכלו לגדול, ללמוד ולהתפתח.

"הפרויקט הזה ממחיש את הערך המוסף שאנחנו מביאים", אומר רבינוביץ. "זו לא רק עסקת מימון, אלא שותפות אמיתית בהגשמת חזון. אנחנו גאים ביכולת שלנו לראות מעבר למספרים ולהבין את הצרכים האמיתיים של הלקוחות שלנו".

סיפור ההצלחה הזה ממחיש גם את הגישה הייחודית של מימונדלן לפרויקטים מורכבים. "אנחנו לא רק יועצים פיננסיים," מסביר וגשל. "אנחנו שותפים אמיתיים של הלקוחות שלנו, מלווים אותם מהרגע שהרעיון נולד ועד לחתימה הסופית על ההסכם הטוב ביותר מול הבנקים".

הניסיון העשיר של החברה, שכולל ייעוץ וליווי פיננסי בעסקאות בסכומים של מיליארדי שקלים, מאפשר לה להתמודד עם אתגרים מורכבים במהירות וביעילות. "הבנו שזמן הוא גורם קריטי, במיוחד בפרויקטים גדולים כמו זה", מוסיף רבינוביץ. "לכן, אנחנו מסוגלים לפעול במהירות, לעתים אפילו תוך 24 שעות, כדי לספק את הפתרון המימוני הנדרש".

עבור העמותה, הפרויקט הזה הוא רק ההתחלה. עם בסיס איתן ותשתית כלכלית מוצקה, הם כבר מתכננים את הצעדים הבאים. החלום להרחיב את הפעילות ולעזור ליותר בחורים נראה כעת בר השגה יותר מתמיד.

"ה'אני מאמין' שלנו הוא למצוא פתרונות ליזמים", מסכם וגשל. "בין אם מדובר בעמותה קטנה או ביזם גדול, אנחנו כאן כדי לעזור להם להגשים את החזון שלהם דרך ייעוץ פיננסי מקצועי וחיבור לגורמים המממנים המתאימים ביותר. זו לא רק עבודה בשבילנו, זו שליחות".

 

מימונדל"ן ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}