כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
אתגר מורכב

הרכבת האווירית יצאה לדרך: אלפים בדרכם לאומן דרך מדינות מזרח אירופה

רבים מקדימים את הנסיעה עקב החשש מביטולי טיסות בעקבות ההתחממות בצפון | איחוד ברסלב מסיימים את ההיערכות ומחדדים את הנחיות החירום של הממשל הצבאי. בכל יום מורגשת עלייה משמעותית במספר השוהים בעיר

הרכבת האווירית יצאה לדרך: אלפים בדרכם לאומן דרך מדינות מזרח אירופה
המתפללים שכבר הגיעו לאומן צילום: איחוד ברסלב באומן

בצל המלחמות המתמשכות בישראל ובאוקראינה, חסידי ברסלב בארץ ובעולם נערכים לצאת לדרך הארוכה לאומן דרך מדינות מזרח אירופה השונות. רבים מהנוסעים מישראל מקדימים את נסיעתם עקב החשש מביטולי טיסות של חברות התעופה השונות בעקבות המצב הביטחוני וההתחממות בצפון, כשברקע הודעתן של מספר חברות תעופה זרות על השעיית הטיסות אל ישראל וממנה.

בימים האחרונים כבר עברו בשדות התעופה הבינלאומיים הסמוכים לאוקראינה אלפים שעשו את דרכם לעבר העיר אומן תוך טלטולי דרך קשים עם נסיעה יבשתית ממושכת דרך מעברי גבול קרקעיים במדינות השונות ביניהם, מולדובה, רומניה, פולין והונגריה.

בעיר אומן כבר נמצאים כרגע למעלה מ-3,000 איש ואלפים נוספים בדרך כשבכל יום מורגשת עלייה משמעותית במספר השוהים בעיר. ציבור השוהים בעיר אומן מציין בהערכה את ההיערכות המוקפדת לקראת הקיבוץ על ידי פעילי איחוד ברסלב.

המתפללים שכבר הגיעו לאומן בריקודים צילום: דוד שדה

ארגוני הכנסת אורחים השונים לצד ארגוני החירום וההצלה מסיימים את היערכותם להתכנסות הענקית בעוד קברו של רבי נחמן כבר הומה מתפללים רבים, כשכל העת נערכים ריקודים של שמחה על הזכות הגדולה להשתתף בקיבוץ של רבי נחמן בימי ראש השנה באומן.

יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון נמצא בימים האחרונים במרתון של פגישות סיכום והיערכות סופית לקראת אירועי ראש השנה והתקבצות רבבות חסידי ברסלב באומן, הפגישות המתקיימות הם המשך של הפעילות הדיפלומטית האינטנסיבית שמתקיימת על ידי הרב נתן בן נון באופן רציף בשנים האחרונות למען כלל חסידי ברסלב.

הרב נתן צמח גבאי ציון רבי נחמן מברסלב מבקש להזכיר כי "באומן יש עוצר בין 12 בלילה ל-4 לפנות בוקר, אסור לצאת מהבית. מלבד זאת יש מניעות יותר גדולות מהעוצר ובכל זאת מגיעים לכאן. ההנחה היא שתהיה עליה בכמות הנוסעים לאומן. האזעקות כאן פחות מדויקות מבארץ, בתחילת המלחמה היה 20-30 אזעקות היום הרבה פחות, יש ימים שאין אזעקות בכלל".

אומן ברסלב איחוד ברסלב באומן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}