כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

כמידי שנה: ב"מרכז רבני אירופה" ערכו מסע חיזוק לקהילות היהודיות בצרפת

ראשי ורבני "מרכז רבני אירופה" קיימו כמידי שנה בשנה מסע לחיזוק הקהילות היהודיות • בקהילות הודו בחום על הביקורים המחזקים והמרוממים לקראת ימי הרחמים והסליחות

כמידי שנה: ב"מרכז רבני אירופה" ערכו מסע חיזוק לקהילות היהודיות בצרפת
מסע החיזוק צילום: מרכז רבני אירופה

כמידי שנה בשנה לקראת הימים הנוראים משלחת מטעם "מרכז רבני אירופה" קיימה סיור חיזוק בקהילות היהודיות באירופה. המשלחת נערכה השנה בראשות הרב אריה גולדברג, מנכ"ל מרכז רבני אירופה והרב אברהם אבא טורצקי, מזכיר מועצת רבני אירופה ובהשתתפות הגאון רבי אברהם יוסף מרא דאתרא של העיר חולון אשר יחד יצאו לחזק את הקהילות באירופה לקראת הימים הקדושים הבעל"ט.

המשלחת קיימה ביקור רב רושם בעיר שטראסבורג שם הם ערכו סיורים מרוממים במוסדות החינוך שבעיר וכן בבתי הכנסת השונים וכן קיימה מפגש מיוחד עם גאב"ד שטראסבורג הגאון רבי שמואל עקיבא שליזנגר, כמו גם עם רבני העיר בראשות הרב אברהם וייל רב העיר.

ערב מיוחד קיימה המשלחת עם סטודנטים מארגון 'רגש' הפועל בעיר אשר בו העלו המשתתפים בפני המשלחת שאלות בנושאי יהדות, כאשר הרבנים משיבים להם בטוב טעם ודעת ובמאור פנים מיוחד המקרב לבבות. בסיום המפגש קיבלו המשתתפים על עצמם החלטות לחיזוק שמירת תורה ומצוות וזאת כהכנה משמעותית לקראת הימים הנוראים.

המשלחת אף קיימה ביקור חיזוק בפריז ובפרבריה בקהילות השונות ובבתי הספר היהודיים כאשר בכל מקום ומקום ניגשו התושבים והודו בחום על הביקור המרומם דווקא בימים אלה כאשר הדבר נותן להם כח וחיזוק עצום להתכונן כראוי לקראת ימי הרחמים והסליחות.

ביקור מיוחד קיימה המשלחת בבית הספר 'כי טוב' ושלוחתיו בראשות הרב יוסף יצחק פבזנר מנכ"ל המוסדות המפוארים אשר חולל מהפכה בחינוך היהודי בפריז ובתי הספר בראשותו הולכים וגדילים משנה לשנה. בסיום המסע המיוחד הודו רבני הקהילות וראשי הקהילות על הביקור המחזק ובפרט בימים אלו העוברים על עם ישראל.

הרב אריה גולדברג, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" אמר כי, "היה זה מרגש לקיים את המסע השנתי לאירופה בכדי לחזק את הקהילות לקראת ימי הרחמים והסליחות. ראינו את ההתרגשות שלהם ועד כמה זה משפיע עליהם בצורה ישירה. אני מודה לרבנים שלקחו חלק במסע הזה ותודה מיוחדת להרב שמואל חורי רב הקהילה התוניסאית בפריז ונציג מרכז רבני אירופה בצרפת על ארגון המסע המוצלח".

מרכז רבני אירופה מסע חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}