כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
מכה קשה

גורם רשמי בחיזבאללה חשף כמה פעילים יצאו מכשירות בעקבות מתקפת הביפרים

סוכנות הידיעות רויטרס חושפת כי כ-1,500 פעילי חיזבאללה יצאו מכשירות עקב מתקפת הביפרים ותוצאותיה. לצד זאת, בחיזבאללה מיהרו למנות מחליפים לבכירי הארגון שחוסלו בשבוע האחרון

גורם רשמי בחיזבאללה חשף כמה פעילים יצאו מכשירות בעקבות מתקפת הביפרים
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

גורם רשמי בחיזבאללה חשף בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס" כי מתקפת הביפרים בשבוע שעבר הוציאה 1,500 מחבלים מכלל פעילות, בגלל פציעתם, כאשר רבים מהם התעוורו או איבדו את ידיהם. 

למרות שזוהי מכה גדולה, מדובר בחלק מסויים מכוחו של חיזבאללה. דו"ח שהוגש לקונגרס האמריקני ביום שישי העלה כי לארגון הטרור יש 40,000-50,000 מחבלים. נסראללה טען בעבר שלארגון יש 100,000 מחבלים.

עוד דווח בסוכנות הידיעות רויטרס מפי גורמים הבקיאים בפרטים, כי בחיזבאללה מיהרו למנות מחליפים לבכירים שחוסלו כמו איבראהים עקיל. 

לפני מספר ימים גורמים רשמיים סיפרו ל"וושינגטון פוסט" כי פיצוץ הביפרים בשבוע שעבר בלבנון היה רק חלק מתכנית של ישראל בעשור האחרון לפתח "כפתור אדום" הרסני, שעלול להיות הרסני ולהשבית את כל היכולות של חיזבאללה.

על פי הדיווח, הסיבה של ישראל ללחוץ על "כפתור אדום" אחד כזה בימים האחרונים נותרה לא ברורה, אם כי מומחים שיערו כי גורמים ישראליים חששו כי אלפי הביפרים עם חומר נפץ עמדו בפני סיכון להתגלות.

לטענת המומחים, התקפות אלה נועדו בדרך כלל להיות מבוצעות כהקדמה למתקפה רחבה יותר, וזריעת כאוס לקראת פעולות צבאיות בהמשך.

מבצע חיצי הצפון מתקפת הביפרים חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}