כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
תופעה מסוכנת

שוב: שב"חים אותרו בלב השכונה החרדית בירושלים ונעצרו

מאבק המשטרה בכניסתם של שוהים בלתי חוקיים ואלו המסייעים בידם: פעם נוספת איתרו הלילה השוטרים בירושלים שוהים בלתי חוקיים לנים בליבה של השכונה החרדית. החשודים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה

שוב: שב"חים אותרו בלב השכונה החרדית בירושלים ונעצרו
מעצר השב"חים צילום: דוברות המשטרה

כפי שארע לא אחת במהלך השבועות האחרונים, שוב אותרו הלילה מספר שוהים בלתי חוקיים במבנה במרכז שכונת ׳מאה שערים׳ בירושלים. חשודים אלו נעצרו על ידי כוחות המשטרה של תחנת לב הבירה ממרחב ציון והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. 

לקראת חצות, התקבל דיווח מאזרח ערני כי הבחין במספר חשודים בבניין וכי חושש שמדובר במסתננים- שב"חים. בעקבות הדיווח, הוזעקו למקום שוטרי לב הבירה שהחלו בסריקות בתוך הבניין, שם הבחינו ברעש בוקע מאחורי דלת דירה בקומה השלישית. על אף דרישתם לפתיחת הדלת לא זכו בתחילה לשיתוף פעולה מצד החשודים, על כן פרצו השוטרים חלון זכוכית סמוך ורק בשלב זה נאותו החשודים לפתוח את דלת הכניסה. 

בתוך הדירה שהו 6 חשודים שנעצרו מיד על ידי השוטרים. כבר בסריקה ראשונית, הבחינו השוטרים בתעודת זהות ירוקה, פרט שחיזק את החשד כי מדובר בשב"חים. בבדיקה מעמיקה של אותם חשודים, נמצא כי ל-4 מהם כלל אין אישורי שהייה בשטח מדינת ישראל. 

החשודים תושבי יו"ש, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ובמהלך היום יובאו בפני בימ"ש לדיון בעניינם. 

מקרה זה מצטרף בין היתר לשני שב"חים שנתפסו בסוף השבוע האחרון כשהם לנים בדירה במרכז העיר. שניים אלו נעצרו יחד עם חשודה נוספת, תושבת ירושלים בשנות ה-30 לחייה, שלכאורה דיווחה על אודות חשודים אלו, אך במסגרת החקירה נודע כי היא עצמה הסיעה אותם וכי מדובר בקרובי משפחתה.

בנוסף עלה בחקירת מקרה זה, כי שני שב"חים אלו, תושבי יו"ש בשנות ה-20 ו-30 לחייהם, הועסקו בבתי עסק בעיר ירושלים- מספרה בצפון העיר, ועסק מזון סמוך לשוק מחנה יהודה. בעקבות כך, עצרה המשטרה לחקירה את בעלי העסקים וחקירתם הושלמה בימים האחרונים. כנגדם הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגיש כתב אישום. לצד זאת, צפויים צעדים מנהלתיים נגדם כבר בימים הקרובים.

במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות וללא פשרות כנגד אותם מסתננים- שב"חים לתחומי מדינת ישראל, וכנגד אלו המסייעים בידם בניגוד לחוק, לרבות נקיטת צעדים מנהלתיים דוגמת- סגירת בתי העסק וחילוט, כל אלו לטובת הגברת ביטחון הציבור ומניעת עבירות פליליות וביטחוניות".

שוהים בלתי חוקיים משטרת ישראל מאה שערים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}