כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
דנון הודה

מיליי באו"ם: "מקדמים מדיניות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת"

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי נאם בכינוס העצרת הכללית של האו"ם, ותקף: "הבית הזה מקדם מדיניות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. יש כאן צעדים מגוחכים שפוגעים במדינות עניות"

מיליי באו"ם: "מקדמים מדיניות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת"
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי נאם אתמול בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ובחר לתקוף בחריפות רבה את ההתנהלות של הארגון. 

מיליי אמר: "אני לא פוליטיקאי, אני כלכלן ליברטריאני. זהו נאומי הראשון, וארצה להתייחס בפני אומות העולם לכישלון של האו"ם בעשרות השנים האחרונות, ולמה שיקרה אם ימשיך בדרך זו. האו"ם הוקם בעקבות מלחמת העולם השנייה במטרה למנוע שוב מלחמה כזו - לעולם לא עוד - הכרזנו שכל בני האדם נולדו שווים. זה הראה מצב שבו בני אדם יכולים להתגבר על מחלוקות בלי שימוש בנשק. והעולם היה יכול לשגשג, נוצרה כלכלה משגשגת. נוצר מסחר מבטיח שלום, ושלום שמבטיח מסחר". 

מיליי תקף את האו"ם: "ראינו כיצד ארגון שנוצר כדי להגן על זכויות האדם ממשיך להציב מגבלות על בני האדם... ארגון שנועד להגן על זכויות האדם והפך למפר זכויות והורה להסגרים ב-2021. הבית הזה (האו"ם) מקדם מדיניות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. יש כאן צעדים מגוחכים שפוגעים במדינות עניות. הווטו משמש למטרות שגויות. מדובר בארגון חסר כוח שלא מספק פתרונות ולא הצליח למנוע סכסוכים, למשל בפלישה לאוקראינה".

"רעיונות שמגיעים משמאל תמיד נכשלים באופן הזה. הם קובעים כיצד בני אדם צריכים להתנהג. בארגנטינה ראינו כיצד זה הוביל לאנרכיה ולעוני. עדיין יש זמן לבחור נתיב מחדש", אמר מיילי. 

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון אמר בתגובה לנאום נשיא ארגנטינה חוויאר מיליי בעצרת הכללית: "תודה הנשיא מיליי! אתה חבר אמיתי של מדינת ישראל. באולם זה בו השמיצו את ישראל כל היום, הבעת אומץ ותמכת בישראל!".

חאבייר מיליי האו"ם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}