כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
מבצע חיצי הצפון

לראשונה: ירי מלבנון לעבר גוש דן | הלילה: תקיפות נרחבות בלבנון ובסוריה

נסראללה מנסה לגרור את איראן למערכה. בישראל מעריכים שמהלך כזה עלול לדרדר את האזור למלחמה כוללת. בישראל הזהירו את האיראנים דרך ארצות הברית. טיל בליסטי לטווח בינוני נורה הבוקר לעבר תל אביב. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף במרכז, והלימודים באזור יתקיימו כסדרם

לראשונה: ירי מלבנון לעבר גוש דן | הלילה: תקיפות נרחבות בלבנון ובסוריה
יירוט במרכז: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

הלחימה בלבנון נגד חיזבאללה נמשכת, צה"ל תקף הלילה והבוקר יעדי טרור רבים של חיזבאללה. כמון כן דווח על ארבע תקיפות אוויריות המיוחסות לישראל בסוריה.

יירוטים בעיר החוף טרטוס בסוריה צילום: רשתות ערביות

כטב"ם ששיגרו המליציות הפרו-איראניות בעיראק חדר לערבה, פגע במבנה וגרם לשריפה לא היו נפגעים באירוע.

תקיפה ישראלית באזור אל-ג'יה דרומית לביירות. נראה כמו מחסן נשק שעף באוויר צילום: רשתות חברתיות ערביות

הבוקר נשמעו אזעקות באזור השרון ותל אביב, טיל בליסטי נורה לכיוון תל אביב ויורט, ממד"א נמסר: לא התקבלו קריאות במוקד 101 של מד"א ולא ידוע נפגעים. דובר צה"ל מסר: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב גוש דן והשרון, זוהה שיגור אחד של טיל קרקע - קרקע שחצה מלבנון ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

באדיבות המצלםיירוט מעל בני ברקצילום: באדיבות המצלם

דובר צה״ל מסר עוד, כי לפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף במרכז והלימודים יתקיימו כסדרם. מדובר בפעם הראשונה אי-פעם שבה טיל משוגר מלבנון למרכז. בערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת', נטען כי הטיל כוון לעבר מחנה גלילות.

יירוט בשמי גוש דן צילום: לפי סעיף 27א

בתוך כך בישראל פועלים למנוע הידרדרות למלחמה רחבה יותר ונעזרים בארה"ב כדי להפעיל לחץ על איראן ולמנוע ממנה להתערב במערכה. אחרי שנשיא איראן מסעוד פזשכיאן לא שלל אתמול אפשרות שאיראן תסייע לארגון הטרור, בישראל ביקשו מהאמריקנים גם להיערך לסיכול מתקפות של האיראנים, כך דווח ב-Ynet.

חיזבאללהחוסל איברהים קביסי, ראש מערך הטילים בארגון הטרור חיזבאללהצילום: חיזבאללה

בנוסף חיזבאללה אישר הלילה את מותו של איברהים קביסי, ראש מערך הטילים בארגון הטרור. בהודעה תואר קביסי בתור מפקד בכיר, בדומה לאיברהים עקיל, פואד שוכר ובכירים נוספים שחוסלו בימים האחרונים בביירות. במהלך התקיפה אתמול, היו עם קובייסי מפקדים מרכזיים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

בלבנון דווח על שורה של תקיפות שביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר הבוקר בבקעת הלבנון כולל עיירות רבות נוספים. שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, אמר הלילה שמספר הפליטים הלבנונים כתוצאה מהעימות בין ישראל לחזבאללה בדרום לבנון מתקרב לחצי מיליון. בו חביב הוסיף, שמספר הפליטים בלבנון לפני התקיפות הישראליות האחרונות היה מאה אלף.

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}