כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
מבצע חיצי הצפון

ארה"ב קראה לישראל: "אל תגעו במדינת לבנון"

בישראל לא מוכנים להתחייב לכך, אך לא פוסלים את האפשרות שתהיה הסדרה. בצה"ל מעריכים כי מאות אלפי לבנונים נמלטו מבתיהם ביממה החולפת. שליח נשיא צרפת עמנואל מקרון נמצא בלבנון בניסיון להביא להסדר

ארה"ב קראה לישראל: "אל תגעו במדינת לבנון"
התקיפה בעומק לבנון צילום: רשתות לבנוניות

ארצות הברית העבירה בימים האחרונים מסר לישראל ש"לא לגעת במדינת לבנון". כך לפי גורמים שמעורים בפרטים ושוחחו על כאן חדשות. המסר הועבר לאור עליית המדרגה בתגובה הישראלית מול ירי חיזבאללה. בישראל לא מוכנים להתחייב לכך, כרגע.

האזהרה האמריקנית לישראל צילום: כאן חדשות

בינתיים, הניסיונות להביא להסדר כלשהו בין ישראל לבין חיזבאללה חודשו. גורם בממשל האמריקני אמר לכאן חדשות כי הם "נמצאים בשיח עם בכירים בישראל ובלבנון כדי להביא לרגיעה".

גם שליח נשיא צרפת עמנואל מקרון נמצא בלבנון בניסיון להביא להסדר, ונפגש בלבנון עם בכירים בממשלה. גורם מדיני לא פוסל את האפשרות שתהיה הסדרה, אך אומר כי כרגע, אין משהו ממשי על הפרק.

עוד דווח, כי בצה"ל מעריכים כי מאות אלפי לבנונים נמלטו מבתיהם ביממה החולפת. התקיפות בלבנון מתבצעות בהתאם להיערכות חיזבאללה לשגר רקטות וטילים אל ישראל, ובהתאם לקצב פינוי האוכלוסייה הלבנונית.

מוקדם יותר היום בראיון לערן סיקורל ויאיר ויינרב בכאן רשת ב דובר יוניפי"ל (כוח שמירת השלום מטעם האו"ם שמוצב בדרום לבנון), אנדראה טנטי, אמר כי "יש צורך דחוף בהורדת ההסלמה בלבנון, עוד לא מאוחר מדי. אפשר למצוא פתרונות. אף אחד לא יכול להרשות לעצמו סכסוך רחב יותר שעלול להיות בעל השלכות מרחיקות לכת והרסניות לאזור כולו".

על המצב ברחבי לבנון סיפר טנטי: "אנחנו אחרי ההפגזות הכי אינטנסיביות שראינו מאז אוקטובר. המצב בביירות כרגע יציב. המצב מדאיג כעת בדרום לבנון, אחרי ההפגזות העזות. לכן חשוב להפחית את מתח ולמזער את הסיכון".

על השאלה מדוע יוניפי"ל לא מנע את מעבר מחבלי חיזבאללה מדרום לנהר הליטני, השיב טנטי: "התפקיד שלנו הוא לא לפרק את חיזבאללה מנשקו אלא להבטיח שלא תהיה כניסה של נשק לא חוקי לדרום. יישום החלטות האו"ם מוטל על הצדדים".

כשנשאל מי לדעתו אשם במצב הנוכחי, ישראל או חיזבאללה, השיב דובר יוניפי"ל: "אנחנו פה כדי לא לבחון את האחריות של כל צד אלא למצוא פתרונות. כי לסכסוך רחב יהיו השלכות הרסניות על כולם".

על הפעילות של יוניפי"ל כעת אמר טנטי: "יש כ-10,500 שומרי שלום מ-49 מדינות בדרום לבנון. אנחנו מנהלים מעקב אחר המצב ובתמיכה של צבא לבנון מנסים לשפר את המצב. אנחנו שומרים על קשר עם כולם כי לתקשורת יום יומית בין רשויות לבנון לצה"ל יש חשיבות עליונה. אני לא אומר שזה הערוץ היחיד. הערוץ העיקרי למציאת פתרון הוא באמצעים דיפלומטיים ופוליטיים".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}