כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
מבצע חיצי הצפון

חיזבאללה ביקש מאיראן לבצע מתקפה נגד ישראל, בטהראן לא התלהבו

חיזבאללה הפציר באיראנים לנקום עכשיו בישראל על ההתנקשות באיסמאעיל הנייה. האיראנים אמרו לחיזבאללה כי "העיתוי לא מתאים" בשל ביקורו של נשיא איראן בעצרת האו"ם בניו יורק

חיזבאללה ביקש מאיראן לבצע מתקפה נגד ישראל, בטהראן לא התלהבו
טיל איראני צילום: צילום מסך

חיזבאללה ביקש מאיראן בימים האחרונים לבצע התקפה נגד ישראל, אך איראן נמנעה עד כה מלהיענות לבקשה, כך אמרו שני בכירים ישראלים ודיפלומט מערבי לאתר וואלה.

בתדרוך עם כתבים ביום שני בניו יורק, אמר נשיא איראן מסעוד פזשכיאן שישראל היא הגורם שמחפש מלחמה רחבה יותר באזור והדגיש שאיראן לא רוצה ליפול למלכודת הזו.

שני בכירים ישראלים ודיפלומט מערבי אחד אמרו לוואלה, כי מידע מודיעני שבידי ישראל וארה"ב מצביע על כך שחיזבאללה פנה לאיראן בימים האחרונים והפציר באיראנים לעזור לו על ידי תקיפת נקמה אותה מתכננת איראן נגד ישראל על ההתנקשות במנהיג חמאס איסמאעיל הנייה בטהראן לפני חודשיים.

על פי הדיווח, בשיחותיהם עם חיזבאללה הביעו האיראנים הסתייגות מהצטרפות ללחימה ישירה נגד ישראל ולא נתנו תשובה חיובית, אמרו המקורות.

שני בכירים ישראלים אמרו כי גורמים איראנים אמרו לעמיתיהם בחיזבאללה כי "העיתוי אינו מתאים" לפתיחת מתקפה נגד ישראל כרגע, מכיוון שהנשיא האיראני מסעוד פזשכיאן נמצא כעת בניו יורק בדיוני העצרת הכללית של האו"ם.

 
איראן חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}