כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
עוררה סערה משפטית

שלוש צוואות ודירה אחת: מי יקבל את רכושה של הנפטרת מבני ברק?

בצוואות הראשונות שלה, הורישה הנפטרת חלק מדירתה לנער בן 14 שהיה מקורב אליה במהלך השנים האחרונות לחייה. אולם בצוואה השלישית, היא עשתה תפנית חדה והורישה את כל רכושה, כולל דירתה, לאחיינה

שלוש צוואות ודירה אחת: מי יקבל את רכושה של הנפטרת מבני ברק?
רחוב רבי עקיבא בבני ברק צילום: גילי יערי, פלאש 90

תושבת בני ברק חולה סופנית ונטולת ילדים, עוררה סערה משפטית לאחר שנפטרה והשאירה מאחוריה שלוש צוואות שונות, שנכתבו כולן במהלך השנה האחרונה לחייה.

בצוואות הראשונות שלה, הורישה חלק מדירתה לנער בן 14, שהיה מקורב אליה במהלך השנים האחרונות לחייה. אולם בצוואה השלישית, היא עשתה תפנית חדה והורישה את כל רכושה, כולל דירתה, לאחיינה, תוך שהיא מנשלת את הנער מהירושה לחלוטין – זו הוביל לסכסוך משפטי מורכב ותהיות על מידת צלילותה של המנוחה בימיה האחרונים.

הנער נושל – והקרב המשפטי החל:

הנער לא קיבל את ההחלטה בשתיקה. הוא טען בבית המשפט שהמנוחה, שסבלה ממצב בריאותי קשה וסמכה עליו רבות בשנותיה האחרונות, לא הייתה כשירה נפשית בזמן שחתמה על הצוואה האחרונה בנובמבר 2019. לטענתו, האחיין השפיע עליה באופן בלתי הוגן, וגרם לה לשנות את דעתה כדי להשיג את רכושה.

במסגרת המשפט, בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב מינה פסיכיאטר מומחה כדי להעריך את מצבה הנפשי של המנוחה בזמן עריכת הצוואה השלישית, אך חוות הדעת שהתקבלה לא הצליחה לקבוע מסקנה חד משמעית – המומחה לא יכול היה לקבוע אם המנוחה הייתה כשירה לחלוטין או לא.

העדויות הכריעו את הכף:

הכרעת השופטת סיגלית אופק התבססה על מכלול העדויות שהובאו בפניה, כולל עדויות חיוניות של עורך הדין שערך את הצוואה וכן עדותה של המטפלת של המנוחה. שניהם העידו כי על אף מצבה הבריאותי הקשה, המנוחה הייתה צלולה, הבינה היטב את ההשלכות של הצוואה שבחרה לערוך ולא ניכרה כל השפעה חיצונית עליה.

"אם היה סיכוי אחד למיליון שהיא לא יודעת מה היא עושה, לא הייתי מחתים אותה על הצוואה," העיד עורך הדין שהכין את המסמכים. גם המטפלת אישרה שהמנוחה נותרה דעתנית ומודעת עד יומה האחרון, אף שהתמודדה עם דליריום רגעי בשל הטיפולים שהיא עברה.

משה טסלרעו"ד בעז קראוסצילום: משה טסלר

לבסוף, השופטת אופק דחתה את טענותיו של הנער המתנגד, קבעה שהצוואה השלישית תקפה, וחייבה אותו לשלם לאחיין 35,000 ש"ח הוצאות משפט.

מי שייצגו את האחיין בתיק הם עורכי הדין בעז קראוס וציפי ברוך. לאחר הכרעת הדין מסר עו"ד בעז קראוס: "בית המשפט הגן על זכותה של המנוחה להחליט כיצד לצוות את רכושה בערוב ימיה, קיים את רצונה להותיר את רכושה לבן משפחתה הקרוב ודחה ניסיון למנוע ממנה לפעול כרצונה".

בני ברק צוואה פטירה מחלוקת בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}