כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
ההסלמה בצפון

ראשי ערים מתריעים: "כמחצית מהתושבים אינם ממוגנים כראוי"

ההסלמה בצפון מציפה מחדש את המחסור הגדול במרחבי ממוגנים ראויים לשימוש. ראשי הערים זועקים על בעיית המיגון, אך ממשיכים לגבות את הממשלה בפעולות התקיפה: "הגיע הזמן"

ראשי ערים מתריעים: "כמחצית מהתושבים אינם ממוגנים כראוי"
מרחב מוגן. אילוסטרציה צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

בתחילת השבוע הרחיב חיזבאללה את טווח הירי לאזורים נוספים בצפון, עשרות קילומטרים דרומה מקו העימות ויישובי הגבול. הירי מציף מחדש את הפערים הגדולים במיגון בקרב המונים מתושבי האזורים המטווחים. לצד זאת, קונצנזוס בקרב ראשי הערים בגיבוי מוחלט לממשלה לתקוף בלבנון. 

"היו אצלנו מעל 80 אזעקות, דריכות כל הזמן, התושבים שלי כבר שנה שלמה דרוכים ומחכים", סיפר ל-ynet ראש העיר צפת יוסי קקון. "למרות כל פערי המיגון ולמרות העצימות הגדולה של הימים האחרונים, יש בתושבים איזו תקווה שהנה סוף סוף מטפלים בבעיה ואולי גם נגיע לפתרון שלה ובסוף תהיה פה שגרה חזרה".

בהתייחס לעובדה שלמחצית מתושבי צפת אין מיגון ראוי, אמר קקון: "זה משהו שאנחנו צועקים אותו כל בוקר וערב, מול כל נציג ממשלה וכל נציג צבא. לרוץ למיגון ב-30 שניות יש רק לחצי מהתושבים וזה פער מאוד גדול. עשיתי שיחות עם תושבים, יש תסכול גדול, פחד גדול, ואנחנו מנסים לתת פתרונות לכל מה שאפשר. הבאנו לפה עשרות מיגוניות בחצי השנה האחרונה, זה סוג של פלסטר קטן".

לצד זה, קקון מגבה את הממשלה בפעולותיה בשטח האויב: "למרות השנה הארוכה והמורכבת שעברנו, אנחנו מספיק חזקים כדי לחכות עוד קצת. התושבים שלי נותנים לכם את כל הזמן לגמור את האירוע ולהחזיר אותנו לשגרה".

מיכאל קבסה, ראש מועצת חצור הגלילית, אמר: "חווינו אתמול שברי יירוט אצלנו שפגעו בכמה כלי רכב. אנחנו בשגרת מלחמה לצערנו כבר כמעט שנה. שגרת מלחמה היא שגרה רעה. אני מדבר עם המון תושבים, כמעט 50% ללא מיגון, זה מחדל של עשרות שנים כשתושבים 11 ק"מ מהגבול נעדרי מיגון".

קבסה אמר עוד: "אנחנו זועקים לממשלה למיגון, לאמצעים יותר טובים. אנחנו בכלל לא בפוקוס של הפרויקטור. זה כולל את כל יישובי 'הקו השני' כמו צפת, ראש פינה, קצרין, רמת הגולן. אנחנו מנסים להגיד להם 'חבר'ה, אנחנו באזור מלחמה לא מפונה, יש לנו את האתגרים שלנו ואנחנו זקוקים למשאבים ולקשב'. לצערנו, כרגע זה לא קורה".

עידו גרינבלום, ראש מועצת קריית טבעון, אמר בהתייחסו לנושא: "כראש רשות אני לא יכול לקרוא להחזרה של תושבי הצפון באופן אקטיבי ולהגיד שהפקירו אותם במשך שנה, בלי לגלות סולידריות ולהגיד שהמהלכים הנוכחיים הם הכרחיים וטוב שעושים אותם. אני מקווה שנגלה התקפיות שתצליח להחזיר את תושבי הצפון לבתים שלהם כמה שיותר מהר. גם אצלנו יש פערי מיגון גדולים. אני חושב שצריך למצות את המהלכים ולהגיע למצב שמורידים את חיזבאללה לברכיים בצורה שמאפשרת להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם".

בתוך כך, גם אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, בירת עמק יזרעאל שהחל לספוג מטחים מתחילת השבוע, פרסם היום סרטון לתושבי העיר, בו גיבה את פעולות הממשלה: "חיכינו לתקופה הזו. זה הזמן להחזיר מלחמה בצפון ולהחזיר את התושבים הביתה. אנחנו מחזקים את ממשלת ישראל. זה הזמן לתקוף את חיזבאללה ולסיים את הסאגה הזו". יש לציין כי גם בעפולה לתושבים רבים המתגוררים בבניינים ישנים אין ממ"ד בבית וחלק מן המקלטים הציבוריים בקושי ראויים לשימוש.  

ראש עיריית עפולה צילום: פייסבוק אבי אלקבץ
מלחמת חרבות ברזל מיגון ממ"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}