כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
הטרגדיה בעקבות החרם

סבתו של מנדי ז"ל: "התעלמות היא אלימות, לא מאשימים אף אחד"

סבתו של הילד שנפטר בפתאומיות לאחר שעבר חרם מחבריו: "אין לנו כמשפחה אשמה לאף אחד. רוב הילדים שעוברים חרמות לא שורדים אותם - הוא הלך לעולמו כי ליבו נשבר"

סבתו של מנדי ז"ל: "התעלמות היא אלימות, לא מאשימים אף אחד"
מנדי בולטון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בני משפחתו של הילד מנחם מנדל בולטון ז"ל, שנפטר בפתאומיות לאחר שעבר חרם מצד חבריו, מסרבים לעכל את הטרגדיה. רחל בולטון, סבתו של מנדי ז"ל, סיפרה היום (שלישי) על הילד ילדה מחונן מכפר חב"ד, שהיה ידוע ברגישותו ובכישרונותיו, אך נאלץ להתמודד עם הכאב הנורא של בדידות חברתית.

"הוא היה ילד מחונן", אומרת רחל בשיחה מטלטלת עם נתן משי ואבי גדלוביץ ברדיו "קול ברמה". "הרגישות שלו הייתה בהימנעות מויכוחים ומריבות. רחל משתפת בכאב כי "אין לנו כמשפחה אשמה לאף אחד. רוב הילדים שעוברים חרמות לא שורדים אותם ונוטלים את חייהם - הוא הלך לעולמו כי ליבו נשבר".

הטרגדיה הקשה מעלה שאלות קשות על התנהלות החברה מול תופעת החרמות. רחל מדגישה את הצורך להעלות את הנושא לשיח הציבורי: "סיפור החרמות צריך להיות בשיח. ההורים צריכים ללמד זכות על כל ילד וילדה. אנו מתעסקים עם הילדים של הקב"ה".

רחל מתעקשת כי התעלמות מהילדים הסובלים היא פעולה אלימה: "התעלמות היא אלימות. להתעלם מילדים שעוברים קושי - זה להיות אלימים אליהם." היא קוראת להורים ולמחנכים לקחת אחריות ולתמוך בילדים במצבים קשים.

מנחם מנדל בולטון טרגדיה מנדי בולטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}