כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"אינם ראויים"

מינוי נשיא העליון: צעירי המפלגה הגישו מאות הסתייגויות

שעות ספורות לאחר פרסום רשימת השופטים המועמדים לנשיאות בית המשפט העליון, צעירי מפלגת הציונות הדתית הגישו מאות הסתייגויות על המועמדים: ״אינם ראויים לכהן כנשיאי בית המשפט״

מינוי נשיא העליון: צעירי המפלגה הגישו מאות הסתייגויות
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

מאות הסתייגויות הוגשו היום (שני) לרשות השופטת, כנגד מינוי השופט יצחק עמית ושופטים נוספים לנשיאות בית המשפט העליון. את ההסתייגויות הגישו צעירי הציונות הדתית ופעילי ימין נוספים, במחאה נגד התנהלותו של בית המשפט העליון.

על פי לשון חוק כללי השפיטה (סדרי העבודה של הועדה לבחירת שופטים), "כל אדם רשאי, בתוך 20 ימים ממועד פרסום שמות המועמדים לפנות לועדת הבחירה בבקשה מנומקת שלא לבחור במועמד לכהונת שופט, והועדה תנהג בבקשה לפי שיקול דעתה". בעקבות הנחיית החוק, הצעירים הגישו היום את הסתייגויות במטרה לחייב את הועדה לדון שנית במועמדותו של השופט עמית ובמועמדותם של השופטים האחרים.

בין הדוגמאות שהביאו הצעירים לפסיקות שאמורות למנוע מהועדה למנות את עמית לתפקיד נשיא בית המשפט היו פסיקות רבות שלו אותן פרסמה התנועה למשילות ודמוקרטיה, ביניהן פסיקות על שחרור מחבלים שניסו לבצע לינץ במשפחה יהודית, החזרת גופת מחבל שדרס שוטרת מג"ב בניגוד לעמדת גורמי הביטחון, צמצום הריסת בתי מחבלים, הקלה בעונשו של עו"ד שהעביר מסרים בין אסירים ביטחוניים לאנשי חמאס, הקלה בעונשם של זוג הורים שלקחו את ילדיהם לעיראק והצטרפו לארגון הטרור דעאש, ניגודי עניינים חמורים ועוד.

בצעירי הציונות הדתית אמרו כי "החלטת בית המשפט העליון לחייב את השר לוין לכנס את הועדה לבחירת שופטים היא עוד מחדל שמבצעת מערכת המשפט במדינת ישראל, מערכת אשר מנסה לקחת לידיה סמכויות שאינן מגיעות לה במדינה דמוקרטית. מדינת ישראל ראויה לשופטים שיקבלו את אמון הציבור ויפעלו במטרה לקדם את ערכי המדינה, הציונות והדמוקרטיה״.

באדיבותההסתייגויות שהוגשוצילום: באדיבות

בג"ץ הציונות הדתית יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}