כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
תיעוד מפיצוצי המשנה

צה"ל מפציר בתושבים בעומק לבנון: "התרחקו מיד!"

צה"ל מזהיר את תושבי בקעת הלבנון מפני אמצעי לחימה שמאוחסנים במבנים אזרחיים על ידי חיזבאללה: "התרחקו ממחסני הנשק – למען ביטחונכם!"

צה"ל מפציר בתושבים בעומק לבנון: "התרחקו מיד!"
התקיפות בלבנון צילום: רשתות ערביות

דובר צה"ל פנה היום (שני) במסר לתושבי כפרים באזור בקעת הלבנון, כשהוא מזהיר את האוכלוסייה המקומית מהימצאות ליד מבנים בהם מאוחסנים אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה.

ההודעה, ששודרה גם באמצעי תקשורת שונים בלבנון, כללה אזהרה מפורשת: "אנחנו נערכים לתקוף בזמן הקרוב מטרות טרור באזור בקעת הלבנון, הבקעא. התושבים הנמצאים בסמוך למבנים או בתוך בתים בהם מאוחסנים טילים ואמצעי לחימה - התרחקו מהם מיד!", אמר דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת.

פיצוצי משנה בתקיפת מבנה בכפר בדרום לבנון צילום: דובר צה"ל

בהצהרה אמר דובר צה"ל: "המראות שרואים כעת בדרום לבנון, אלה הם פיצוצים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, אשר מתפוצצים בתוך בתים. בכל בית שאנחנו תוקפים, יש אמצעי לחימה – רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, שהיו מיועדים ומכוונים להרוג אזרחים ישראליים".

לדבריו, צה"ל מודע היטב לפעילות המתרחשת באזור הבקעא בלבנון, שם חיזבאללה מאחסן נשק במבנים אזרחיים תוך שימוש באוכלוסייה המקומית כמגן אנושי. "חיזבאללה עושה שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי ומסכן אותה ביודעין", אמר דובר צה"ל. "אנחנו נערכים לתקוף בזמן הקרוב מטרות טרור באזור בקעת הלבנון, הבקעא. אנחנו פועלים במאמצים אוויריים ומודיעיניים לאתר את אמצעי הלחימה, להשמיד אותם ולהסיר את האיום שהם מהווים על אזרחי מדינת ישראל".

התקיפות בלבנון צילום: רשתות ערביות

ההודעה לציבור בלבנון הייתה ישירה וממוקדת: "אנחנו מזהירים את תושבי הכפרים בבקעא, זוהי אזהרה ממוקדת לאזור זה. התושבים הנמצאים בקרבת מבנים או בתוך בתים בהם מאוחסנים טילים ואמצעי לחימה - התרחקו מהם מיד! לשם ביטחונכם והגנתכם."

ההצהרה מציינת כי פעילות צה"ל בדרום לבנון מתבצעת במקביל לניסיון להימנע מפגיעה באוכלוסייה האזרחית הלבנונית, אך האיום של חיזבאללה אינו מאפשר להתעלם מהמציאות: "חיזבאללה משקר לכם ומסכן אתכם," הדגיש דובר צה"ל. "הישמעו לאזהרות ולמסרים שיועברו על ידי צה"ל לשם ביטחונכם וביטחון משפחותיכם".

לבנון מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}