כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מהדורה מפוארת

סט מחזורים 'אביר יעקב': לימים הנוראים ולשלושה רגלים בעימוד מרהיב, פסקי הלכה ומנהג ומבוא נרחב

מה נכבד היום כאשר במכון "אור לישרים" מבשרים בסיפוק רב על הופעתו של סט המחזורים "אביר יעקב" לימים הנוראים ולשלושה רגלים, במהדורה מפוארת ומאירת עיניים, מבית היוצר של ממלכת התורה "עוז והדר", המשולבים בביאורים ורעיונות נפלאים מספריו ודברי תורתו של קדוש ישראל ומגינו, מפורסם ברוב נפלאותיו אשר עשה, כ"ק הגה"ק מרן אדמו"ר רבי יעקב אביחצירא זיע"א, ראש שושילתא דדהבא.

סט מחזורים 'אביר יעקב': לימים הנוראים ולשלושה רגלים בעימוד מרהיב, פסקי הלכה ומנהג ומבוא נרחב
אביר יעקב - מחזורים צילום: באדיבות המצלם

לאחר זמן רב שצוות תלמידי חכמים שקדו על מדוכת העריכה, זוכים עתה חברי ורבני מכון "אור לישרים" שע"י ישיבת "אביר יעקב" ומוסדות "אור מאיר שמחה", לברך על המוגמר עם הופעתם לאור עולם של סט מחזורי "אביר יעקב", ובו ביאורים ורעיונות נפלאים על סדר התפילות והפיוטים, מנהגי החגים והמועדים והלכותיהם, מאת מרן הקוה"ט רבי יעקב אביחצירא זצוק"ל אבי השושלת לבית אביחצירא ומגדולי מנהיגי העדה במרוקו, אשר הנחיל מורשת אבירים בתורת ה' ובסודותיה. מרן 'אביר יעקב' נטמן בדמנהור שבמצרים, אך משנתו עודנה פרושה על פני חיבורי הקודש שהותיר אחריו ברכה לדורות.

ספריו ניצבים לתפארה במרכז ארון הספרים היהודי, מלאים הם מזן אל זן מאוצרותיה של תורה בכל מקצועותיה, גדושים בחכמת הנגלה ומצפונות הנסתר בבינה וברמיזה באגדה ובהלכה, ומקיפים את כל עניני התורה ועבודת השי"ת. ספריו הקדושים נודעו בין כל קהילות ישראל אשר במרוקו, בארץ הקודש, ובכל תפוצות הגולה, וקנו את שביתתם בלב מבקשי ה' ויודעי ח"ן, בהיותם מאירים את עיני הלומדים באור הבהיר של דרך האמת ומסילת הישרים.

לרכישה, לחצו על הקישור>>>

לפני כחמש שנים, זכה עם ישראל ונתבשר בבשורת התורה אשר יצאה מבין היכלותיה של ישיבת 'אביר יעקב' בנשיאות כבוד שם תפארת, צדיק וקדוש המעוטר בעטרת, רועה גדיותיו על אבן מעמסה, כ"ק האדמו"ר רבי דוד חי אביחצירא שליט"א, בהוראתו הקדושה ובהכוונתו הפרטנית יצאו לאור עולם חיבוריהם של מרן 'אביר יעקב' וכל יוצאי ירך יעקב זיע"א, אדמו"רי המשפחה מאורי הדורות, עם מדורי ביאור השווים לכל נפש, ומביאים כשולחן ערוך את כל הצריך להבנת דברי רבינו לעומקם.

באדיבות המצלםאביר יעקב - מחזוריםצילום: באדיבות המצלם

ובעוד כי אז התקשו הלומדים לעמוד על עומקן של דברים להיותם בחתימת הסוד ובעמקות, ורבים הם הצמאים שבאו ודפקו על דלתותיו, כי ברצונם להבין ולהשכיל בתורתו של רבינו, אך עניינים נשגבים ועמוקים בתוך דבריו היו נשגבים מבינתם והיה להם קושי רב לעמוד על ההבנה הרצויה בכוונתו, מה גם שלשונו בחיבוריו אינה דומה ללשון המדוברת כיום, וכן מליצות הלשון השגורות בדבריו והמיוסדות על תיבות הפסוקים ומדרשי חז"ל, לשם כך עמלו צוות חברי ורבני המכון לבאר את דברי תורתו ואת ענייני הסוד המצויים במאמרי קדשו, להסבירם לקהל הלומדים בשפה ברורה ונעימה, להעיר ולהאיר לנגוע בקצה דבריו, למען אשר יתפשטו ספריו וחיבוריו על פני תבל ומלואה להאיר לארץ ולדרים עליה, ובפרט בהוספת נופך בהרחבת הדברים ובהבאת הארות נוספות מדברי רבותינו גדולי ומאורי הדורות העוסקים בדבריו או בעניינים דומים, להגדיל תורה ולהאדירה.

ועתה כאשר זכינו ונתבשרנו בשנית, על חיתום מלאכת מחזורי "אביר יעקב", במהדורה מפוארת ובביאור צח ונקי, בכליל יופי והדר, מעוטרים בדברי הסבא קדישא וצאצאיו הקדושים זיע"א, נבוא בשערי תודה ונרומם מעלת כבוד שם תפארת, נכדו כ"ק הגה"ק מרן אדמו"ר רבי דוד חי אביחצירא שליט"א, המשקיע כוחות רבים להפצת תורת רבוה"ק זיע"א, והוא גדול העומד על גבם של חברי ורבני המכון לחזקם במלאכתם, וחזקה עליהם מצוותו להדר ולפאר תורתן של רבותינו הקדושים, ועינו פקוחה תדיר בחן ובחסד על העוסקים במלאכה.

לרכישה, לחצו על הקישור>>>

מלאכת עריכת המחזורים, לסדרם כיאה וכנכון, הופקדה בידיהם האמונות של חכמי מכון "אור לישרים" שעל ידי בנו הנכבד והנעלה העומד בראש המכון שעל ידי ישיבת "אביר יעקב", עץ שתול על פלגי מים, הרב הגאון מוהר"ר שלמה אביחצירא שליט"א.

חברי ורבני המכון עמלו לילות כימים להשלים את המלאכה בטוב טעם ודעת, בהכוונתו ותחת שרביט הדרכתו של ריש מתיבתא "עוז והדר" הגאון החסיד רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א, אשר ברוב תבונה פקד על מלאכת העריכה והדריך את העמלים ביגיעה דרבה, העוסקים במלאכה העצומה בסילודין ורגשי קודש, טרחו ויגעו באמונה להוציא דבר מתוקן מתחת ידם לשם ולתפארת, לא נחסכה טירחה ולא נמנעה יגיעה, עדי זכו לברך על המוגמר ולדובב שפתותיהם של צדיקים.

עמל רב הושקע בסט מחזורים אלה היוצא עתה לאור עולם, אשר מעלותיו שנשתבח בהם רבו מספור, ומצטרפים לשלל המעלות הרבות שנתברכו בהם המחזורים המפוארים מבית 'עוז והדר'. מלאכה רבתית ומקיפה שזורה וטמונה בין בתרי המחזורים, עמל ממושך בבחינת 'שוהין שעה אחת קודם התפילה' - כמנהג חסידים הראשונים, וזאת על מנת וכדי שיהיו כל משתמשיהם 'מתפללין ומכוונין ליבם לאביהם שבשמים'.

במילים קצרות נתמצת סקירה מקיפה אודות מה שיש במחזורי 'עוז והדר', שראו את אור הדפוס לאור עמלם הממושך של טובי העורכים שהשקיעו במלאכת עריכת המחזור החדש, המוגה והמזוקק, מאיר העיניים בעיצובו, המותאם ביותר לעבודת התפילה, פותח את הלב לכוונה והבנה, וכמו מזמין את המתפלל להביט בו מתחילת התפילה ועד סופה.

לרכישה, לחצו על הקישור>>>

כל התפילות סדורות וערוכות על מקומן, ללא דילוגים או קיצורים, כך יכול כל מתפלל למצוא את מבוקשו בקלות. לתוספת נוחות והקלת ההתמצאות במרחבי המחזור, נוסף לו בתחילתו תוכן עניינים מפורט, שבאמצעותו ימצא כל מעיין את התפילות והבקשות במקומן הראוי, כמו כן קטעי תפילות רבים ובקשות שונות שהיו במחזורים ישנים, מהם נדירים ובלתי מצויים, שובצו והושבו למקומם המתאים. זאת ועוד, כדי להניח למתפלל לעסוק רק בתפילה, עומד המחזור בצורה נוחה ומאירת עיניים, כאשר עבור התוספות והביאורים נמצא מקום בשולי הדף, לכשיחליט המתפלל להעמיק ולעיין, יוכל לעשות זאת בנוחות מרבית, מתוך אוצרותיהם החשובים של מרן 'אביר יעקב' ובני משפחתו.

בשולי הגליון, בדומה לביאורים ולתוספות, גם ההלכות הרבות המצויות לרוב בתפילות הימים הנוראים בעקבות טעות ושכחה וכדו', או מנהגים שונים לימים אלו, הובאו על סדר התפילה בקצרה בלבד. אלו לצד קטעי הקדמה והסבר מתומצתים, המשמשים כפתיחה לפיוטים, ומהווים קישור נפלא לתפילה כולה, אינם אלא ראשי פרקים מעבודתם הכבירה של העורכים, אך במחזור שהותאם לצרכי המתפלל ונוחותו, חלקי ההרחבה וההעשרה הועברו לסופו של המחזור. אף גודלן של האותיות והמרווחים נקבעו בצורה ברורה ונעימה לעין, שהרי אינה דומה תפילה מתוך מחזור בבתי כנסיות ומדרשות בימים הנוראים עצמם - כשהם צפופים מהרגיל, עם סדרי ישיבה ומיקום שונה, משאר כל ימות השנה - לעיון רגוע במחזור שלא בשעת תפילה. בעמלם של מעמדי המכון כלולה חשיבה מעמיקה לנוחותו המקסימלית של המתפלל באשר הוא, בצל רבותיו או בהיכל הישיבה המלא מפה לפה, למען תהא תפילתו שגורה וברורה מתוך ישוב הדעת ובהירות הראיה והמחשבה. התוצאה כפי שעיניכם תחזינה מישרים, אכן מרהיבת עין ביופיה.

העוסקים בתורת הסוד וההוגים בדברי קדשם של הגה"ק 'אביר יעקב' וצאצאיו הק', מביעים סיפוק רב מהיצירה המופלאה והמפוארת, בפרט בעקבות שילובי אמרות קדשם המשתלבים במילות התפילה במומחיות רבה ונפלאה, אשר על ידם יוכל כל יהודי השופך את צקון לחשו בפני קונו, לשלב את כוונות המילים על פי פירושיהם מתורת הסוד והקבלה.

זכתה ממלכת התורה 'עוז והדר', אכסניית התורה הגדולה בדורינו בראשות הגאון הצדיק רבי יהושע לייפער שליט"א, אב"ד דק"ק באר משה שבמונסי, אשר שם כל מגמתו להרבות תורה ולשימה בפיות לומדיה בעריבות ובבהירות, וכמעשהו בכל חלקי התורה כך מעשהו בהוצאת והדפסת סט מחזורי 'אביר יעקב' הערוכים ומתוקנים בשלימות ההוד וההדר. יזכהו השי"ת להמשיך בפעליו הכבירים להגדיל תורה ולהאדירה.

אין ספק כי כלל ישראל קדושים השופכים לב ונפש כמים אל א-ל בשמים, יידעו להעריך נכונה את העבודה המאומצת ומרובת היגיעה אשר במחזור זה, וכל שוחרי התפילה כהלכתה יביאו ברכה לבתיהם להאיר עיניהם בתפילה זכה וברורה, כשאיפת לבבם הטהור, ויהי רצון שבמהרה יתקיים בנו הכתוב "וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי" אמן.

לרכישה, לחצו על הקישור>>>

אביר יעקב מחזורים רבי דוד אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}