כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

רכבת ישראל. צילום: shutterstock
רכבת ישראל. צילום: shutterstock

לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.
רכבת ישראל תוכנית מתפללים לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}