י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
שבעים חתימות

הגר"ד יוסף הגיש את טפסי ההתמודדות לתפקיד הראשון לציון

הגשת טפסי ההתמודדות מגיעה לאחר התמיכה הגורפת לה זכה הגאון רבי דוד יוסף ממרנן ורבנן גדו"י, חברי מועצות חכמי וגדולי התורה וכן עוד עשרות רבנים, אדמו"רים, ראשי ישיבות, דיינים, מרביצי תורה ומנהיגי קהילות אשר הביעו את תמיכתם בו לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי

הגר"ד יוסף הגיש את טפסי ההתמודדות לתפקיד הראשון לציון
הגאון רבי דוד יוסף צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי דוד יוסף הגיש היום (ראשון) את טפסי ההתמודדות לוועדת הבחירות זאת לאחר שגייס כשבעים חתימות מחברי הגוף הבוחר אשר חתמו והביעו את תמיכתם בהתמודדותו לתפקיד.

הגשת טפסי ההתמודדות מגיעה לאחר התמיכה הגורפת לה זכה הגאון רבי דוד יוסף ממרנן ורבנן גדו"י, חברי מועצות חכמי וגדולי התורה וכן עוד עשרות רבנים, אדמו"רים, ראשי ישיבות, דיינים, מרביצי תורה ומנהיגי קהילות אשר הביעו את תמיכתם בו לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי.

בטפסי ההתמודדות שהוגשו לוועדת הבחירות ע"י הגאון רבי דוד יוסף מופיעים כפי הנדרש בחוק שלושים חתימות מגוונות ובהם: דיינים, רבנים, ראשי ערים, ראשי מועצות אזוריות וראשי מועצות מקומיות, ספרדים ואשכנזים, גברים ונשים כאחד, אשר יחד מייצגים את הקוצנזוס הרחב לו זוכה הגאון רבי דוד יוסף מקרב חברי הגוף הבוחר מכלל החוגים, הזרמים והעדות.

מספר החתימות העצום שהשיג הגאון רבי דוד יוסף מוכיחים את הרצון העז בקרב העם ובקרב חברי הגוף הבוחר לראותו בתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי כאשר נסיונו ההלכתי ודרכו הייחודיות באהבת הבריות והארת פנים לכולם יביאו בשורה אדירה לעם הן בהנגשת הרבנות הראשית והן בקירוב ואיחוד הלבבות דווקא בתקופה מורכבת זו.

מוקדם יותר כצפוי, שופטי בג"צ דחו את העתירה נגד מועמדות הגר"ד יוסף לתפקיד הראשון לציון. בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, דחה היום (ראשון) את העתירה שנועדה לפסול את מועמדותו של הגאון הרב דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל. 

השופטים קבעו פה אחד כי דין העתירה להידחות לאחר עתירה קנטרנית שהוגשה נגד מועמדות בעקבות דברים שהשמיע בעבר נגד התנועה הרפורמית. בתשובה לבית המשפט עוד קודם לדיון בבג"צ השיב עורך דינו של הגר"ד יוסף כי, "לגופם של דברים במקרים מסויימים חלה עליו חובה להשמיע תוכחה גם אם זה צורם את אוזנם של השומעים. "והלא זה עיקר מעיקרי חופש הביטוי". 

השופט שטיין התייחס בדיון לצורך בשמירה על הליך הוגן וציין: "לא מדובר פה בסתם דיין אלא במועמד לראשון לציון, ודרישות העותרים לא נוגעות לבית המשפט - כי אתם דורשים לקבוע מסמרות על הרב שעדיין לא נעשה לו הליך הוגן!"

עמדת המדינה הייתה כי יש לדחות את העתירה באופן מידיי אך למרות זאת נערך היום הדיון בבג"צ שם גם השופטים פסקו פה אחד כי דין העתירה להידחות וכי יש לאפשר לגאון רבי דוד יוסף להמשיך בהתמודדותו למשרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי.

הרב דוד יוסף הבחירות לרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}