י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
החותך חיים

האדמו"ר מראחמיסטריווקא: "כך הגיב ה'דברי חיים' לסכין המושחזת"

"החותך חיים לכל חי": ההבטחה הנדירה של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, האדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א ועמוד ההוראה הגר"מ גרוס שליט"א, למקבלי הסכין המיוחדת עליה בירכו לקראת השנה החדשה

האדמו"ר מראחמיסטריווקא: "כך הגיב ה'דברי חיים' לסכין המושחזת"
הסכין המושחזת צילום: ועד הרבנים

בימים אלה, ערב ראש השנה תשפ"ה, יזכו התורמים לקרן 'והסירותי' שעל ידי ועד הרבנים, לקבל סכין מיוחדת שהתברכה על ידי גדולי הדור, בהם פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, האדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א, ועמוד ההוראה הגר"מ גרוס שליט"א.

כ"ק האדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א סיפר, בהתאסף ראשי עם בביתו של מרן הרב שטרנבוך, מעשה מרתק הקשור למנהג זה:

לחצו כאן – וגם אתם תקבלו את הסכין ואת הברכות>>

ועד הרבניםהגר"מ שטרנבוךצילום: ועד הרבנים

"שנה אחת חל ר"ה ביום ראשון בערב, ובליל שב"ק שקודם, בשעה שחתך מרן ה'דברי חיים' מצאנז זצוק"ל את ה'חלה', לא היה הסכין מושחז דיו... לאחר ה'מוציא' אמר ה'דברי חיים' שהרי כתוב בשו"ע שיש להשחיז הסכינים... ביום ראשון ער"ה, כשכולם היו עסוקים, הלך אחד מהחסידים והשחיז היטב היטב את כל הסכינים...

"בליל ר"ה כשבצע ה'דברי חיים' את החלה, מיד לאחר המוציא שאל: 'מי הוא אשר השחיז את הסכין'? אותו חסיד נבהל ולא השיב דבר... 'שיחיה מאה ועשרים שנה'! קרא ה'דברי חיים' בקול. כיון ששמע זאת החסיד, ניגש מיד ואמר: 'רבי, אינני מוותר אפילו לא על יום אחד'."

בעקבות סיפור זה, בירך כ"ק מרן אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א את מקבלי הסכין מקרן "והסירותי": "ה' יעזור שגם כאן תקויים הברכה של ה'דברי חיים מצאנז' שיוושעו ויחיו מאה ועשרים שנים בריאות".

הגר"מ שטרנבוך שליט"א הוסיף ברכה מיוחדת: "ד' יעזור שיתקיים בו באמת 'חותם חיים לכל חי', ומי שיקבל את זה הקב"ה יתן לו חיים ארוכים, חיים טובים, ויזכה לפרנסה בשפע רב."

לחצו כאן – וגם אתם תקבלו את הסכין ואת הברכות>>

סכין מסוגלת והסירותי הגר"מ שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}