י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
תמשיכו ללמוד

הרב צבי טאו על הניסים במלחמה: "זה טבע שזכינו בזכות לימוד ועמל התורה" 

נשיא ישיבת הר המור הגאון הרב צבי טאו התייחס לניסים במלחמה: "בלי שהזזנו אצבע, בלי שלבשנו מדים, אנחנו יושבים ולומדים ומחדשים תורה ופתאום יש אלפי פצועים אצל האויב הכי גרוע שרוצה לשחוט אותנו". האזינו להקלטה

הרב צבי טאו על הניסים במלחמה: "זה טבע שזכינו בזכות לימוד ועמל התורה" 
הגאון הרב צבי ישראל טאו צילום: פלאש 90

בשיעור שמסר הגאון רבי צבי ישראל טאו נשיא ישיבת 'הר המור', מישיבות הדגל של בני הציונות הדתית, לתלמידי ישיבת "גבעת אולגה", התייחס הרב לחיסולים בלבנון ולפעולות הצבאיות המוצלחות ותלה זאת בסיעתא דשמיא בזכות ריבוי לימוד התורה. 

ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה מדבריו של הרב טאו. 

"בתחילת השנה קרה לנו אסון נורא, ובסוף השנה יש משהו הפוך מזה. מה הפירוש? הישיבות מלאות תלמידים, הישיבות מתפוצצות. עוד לא היה ריבוי לימוד תורה בישראל, במדינה שלנו, כמו בחודש אלול הזה". 

"בהר המור יש אלף תלמידים" סיפר הרב טאו, "ואי אפשר סיכה להכניס. ובישיבת מצפה רמון בונים עוד אולם, כי אין מספיק בשביל התלמידים, ובאולגה הכול מלא והזרם לא פוסק.  הריבוי של תורה זה לא כמות, זו איכות, זה קידוש השם, זה כבוד שמים, זה מה שפעל שיש טכנולוגיות חדשות שהן יכולות לעשות". 

"אנחנו יושבים בישיבה ולומדים בכל המגזרים, בבני ברק, בירושלים, באולגה ובכל מקום 'תורה' והקב"ה מגלגל לנו, לא ניסים, זה טכנולוגיה, זה טבע, שימוש בכוחות הטבע. אבל בלי שהזזנו אצבע, בלי שלבשנו מדים, אנחנו יושבים ולומדים ומחדשים תורה וקונים תורה ומשננים תורה וכל דרכי קניין תורה – "ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים", אז תמשיכו בזה, תמשיכו ללמוד, תרימו את הרמה".

"הקניין תורה וההעמקה בתורה וחידושי תורה ושינון של תורה, "ללמוד וללמד" ולקיים ולהאיר את כל עם ישראל בתורה, עוד לא הייתה תורה כזו, ועוד לא היו פלאים כאלה. בד"כ יש שני הרוגים, שלושה הרוגים, פתאום יש אלפי פצועים ואצל האויב הכי גרוע שרוצה רק לשחוט אותנו. ולא עשינו כלום, וזה לא נס, זה טבע. מאיפה זה בא? זה בא בזכות התורה שלומדים, זרם של תורה ומתוך זה גבורה והצלחה ופלאים". 

ישיבת הר המור הרב טאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}