כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024
סבל מגידול במוח

מת בכיר משמרות המהפכה שאחראי לפיגועים בחו"ל

ראש המודיעין הזר של משמרות המהפכה מת ממחלה. רזא סרג' היה מעורב בפעולות כושלות באסיה נגד אזרחי ארה"ב וישראל. סרג' הוביל בעבר את חטיבת המבצעים המיוחדת בפעילות נגד ישראל. מותו הגיע לאחר דיווחים ב-2 בספטמבר על הידרדרות במצבו הבריאותי

מת בכיר משמרות המהפכה שאחראי לפיגועים בחו"ל
רזא סרג' צילום: Iran InternationaI

רזא סרג', ראש המודיעין הזר לשעבר של משמרות המהפכה, שמילא תפקיד קריטי בתכנון התנקשויות מעבר לים במשך שנים רבות, מת ב-21 בספטמבר לאחר שעבר ניתוח בגלל גידול במוח.

מותו הגיע לאחר דיווחים ב-2 בספטמבר על הידרדרות במצבו הבריאותי, אם כי אתר פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, הכחיש תחילה את חומרת מצבו, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל' המשדר בשפה הפרסית מלונדון ומוושינגטון.

סרג', לשעבר בכיר במנגנון הביטחון של איראן, היה על הכוונת של משרד האוצר האמריקאי בשנה שעברה על תפקידו במזימות התנקשות בחו"ל והפרות זכויות אדם באיראן, בהמשך הוטלו עליו סנקציות מטעם ארה"ב.

הוא שימש קודם לכן כראש מינהל המודיעין המיוחד של משמרות המהפכה, הידועה גם בשם יחידה 4000, לפני שהודח לאחר שנחשפה מזימה להתנקש בחייו של ישראלי בקפריסין. לאחר הדחתו, קיבל ג'וואד ג'פארי, דמות שגורשה מסוריה, את ניהול היחידה הזו.

בשנים האחרונות לחייו כיהן הבכיר במשמרות המהפכה בתפקיד דובר לתקשורת במועצה העליונה לביטחון לאומי. חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, שיבח את סרג' בהצהרה ביום שבת. סלאמי אמר, "סרג' מילא תפקיד משמעותי בהתמודדות עם המרדה נגד הממשלה,  ובהתמודדות עם דברים שאיימו על המהפכה האסלאמית".

רזא סרג' ארצות הברית איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}