י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
לילה דרמטי בצפון

חיזבאללה שיגר מטחים כמעט לכל הצפון; לימודים בוטלו

מטחים של רקטות נורו הבוקר לאזור חיפה והקריות, הכינרת, הגליל העליון והגולן. בנוסף, הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין באזור אילת. במהלך הלילה, נורו שלושה מטחים לעבר יקנעם, העמקים והגליל התחתון. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל במטח האחרון

חיזבאללה שיגר מטחים כמעט לכל הצפון; לימודים בוטלו
שיגורים ויירוטים צילום: Attia Muhammed/Flash90

לילה דרמטי בצפון: מטחים של רקטות נורו הבוקר לאזור חיפה והקריות, הכינרת, הגליל העליון והגולן. בנוסף, הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין באזור אילת. במהלך הלילה, נורו שלושה מטחים לעבר יקנעם, העמקים והגליל התחתון. 

במד"א עדכנו כי שלושה בני אדם נפצעו באורח קל במטח האחרון, בנוסף לנפגעי חרדה ואנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. 

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הערבה, יורטה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח, אין נפגעים. המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ, התרעות הופעלו על פי מדיניות.

במהלך הלילה: לראשונה חיזבאללה הרחיב את טווח הירי הרקטי עד לאזור עמק יזרעאל, הממוקם עשרות קילומטרים דרומית מזרחית לחיפה. בין היישובים שבהם הופעלו אזעקות לראשונה: יקנעם, עפולה, נצרת, נוף הגליל, מגדל העמק, יישובי עמק יזרעאל ועוד. 

חיזבאללה הודיע: שיגרנו עשרות רקטות מסוג פאדי 1 ופאדי 2 לעבר בסיס רמת דוד בפעם השנייה היום - בתגובה לתקיפות הישראליות באזורים שונים בלבנון.

רוב השיגורים יורטו, אך היו גם כמה נפילות שבאף אחת מהן לא דווח על נפגעים (מפגיעה ישירה). נפילה אחת התרחשה ברפת בבית שערים שבעמק יזרעאל, כתוצאה מהמטח האחרון ודווח על פרות שנפגעו מהרקטה, אך אין נפגעים בנפש. 

רפ"ק אריאל יצחק, קצין אג"מ מרחב כנרת צילום: דוברות המשטרה

ממד"א נמסר לפנות בוקר כי החל מהשעה 01:00 הלילה ועד לשעה זו (5:40), לאחר הירי לעבר צפון הארץ, צוותי מגן דוד אדום הוזעקו לטפל בפצוע קל מאוד מרסיס יירוט במרכז הגליל התחתון, ובמספר פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

בשעה 01:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע, על גבר שנשרט קל מאוד ככה"נ מרסיס יירוט קטן סמוך לכפר בגליל התחתון. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבית החולים האנגלי בנצרת, גבר כבן 60 במצב קל מאוד עם פציעה בראש. 

בנוסף צוותי מד"א טיפלו הלילה במספר נפגעי חרדה, ובאנשים שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן, בהם: תינוק כבן חודש, 2 נשים בשנות השלושים וגברים ונשים בשנות השבעים והשמונים. הפצועים פונו לבתי החולים העמק בעפולה, האיטלקי והאנגלי בנצרת.

2 צוותי כיבוי מתחנת נוף הגליל פעלו בשריפה בשטח פתוח בין כפר ברוך למגדל העמק, שפרצה ככל הנראה משברי יירוט. 

לפנות בוקר, הוחלט בפיקוד העורף על העלאת רמת הנחיות ההתגוננות באזורים נרחבים בצפון לרמה 3, כאשר המשמעות העיקרית היא ביטול הלימודים במוסדות החינוך. ההנחיות הקודמות שניתנו רק אמש הורו על לימודים במוסדות שבהם יש מרחב מוגן.

האזורים שבהם חלות ההנחיות החדשות: גולן צפון, קו העימות, גולן דרום, גליל עליון, מרכז הגליל, גליל תחתון, המפרץ והעמקים.

פקע"רההנחיות המעודכנותצילום: פקע"ר

בתוך כך, התרעות הופעלו הלילה גם במרחב דרום הגולן. דובר צה"ל עדכן כי יורטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ מכיוון עיראק, אין נפגעים. 

מלחמת חרבות ברזל עמק יזרעאל חיזבאללה ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}