י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
עולם השבבים

קוואלקום ואינטל במגעים לעסקת ענק: ישתלטו על השוק העולמי?

דיווח: יצרנית השבבים קוואלקום בוחנת רכישת אינטל במטרה להשתלט על השוק העולמי | האם זהו המהלך שישיב את אינטל לפסגה? או שמא ייתקל במכשולים רגולטוריים?

קוואלקום ואינטל במגעים לעסקת ענק: ישתלטו על השוק העולמי?
משרדי חברת אינטל בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קוואלקום, מהחברות המובילות בעולם בתחום ייצור השבבים, נמצאת במגעים עם אינטל בנוגע לעסקת השתלטות פוטנציאלית, כך דווח לאחרונה ב"וול סטריט ג'ורנל". מדובר במהלך שעשוי לשנות את פני השוק כולו ולערער על תחרותיותו, אך טרם ברור אם העסקה תצא לפועל.

שוויה של אינטל, שעמד על כ-87 מיליארד דולר, סבל מצניחה משמעותית עקב שנים של משבר מתמשך. מנגד, עסקת רכישה מצד קוואלקום עשויה להחזיר לה את מעמדה בשוק השבבים ולהעניק לה רוח גבית כלכלית ותדמיתית. יחד עם זאת, בשל חשש מפגיעה בתחרות, ייתכן והרשויות הרגולטוריות יביעו התנגדות לעסקה.

אינטל, שהייתה בעבר יצרנית השבבים המובילה בעולם, חוותה צניחה דרמטית בערכה בכ-60% מתחילת השנה. למרות זאת, בעקבות הדיווח על העסקה הפוטנציאלית, מניות החברה רשמו עלייה חדה של 7% ביום שישי.

קוואלקום, מנגד, שמוערכת בכ-185 מיליארד דולר, ידועה בעיקר בזכות השבבים שהיא מספקת לסמארטפונים ולאפליקציות תקשורת. החברה מצויה במרכז התעשייה הטכנולוגית כספקית חשובה למכשירי iPhone של אפל ומגוון מוצרים אחרים. עם זאת, בעקבות הדיווח על המגעים עם אינטל, מנייתה ירדה בכ-4%.

האם המהלך המסתמן ישיב את אינטל לפסגה, או שמא ייתקל במכשולים רגולטוריים? השוק ממתין לראות כיצד יתפתחו הדברים.

אינטל שבבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}