י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
הפתעה גדולה

ישראלים נפגשו עם נשיא גואטמלה, ושוחחו איתו בעברית קולחת

במהלך פעילות עמותה ישראלית בגואטמלה, המתנדבים נפגשו עם הנשיא ברנרדו ארבלו, שדובר עברית שוטפת וחי בארץ 10 שנים. הנשיא שירת כקונסול גואטמלה בישראל בתקופה שכיהן כדיפלומט. וחי בארץ לא פחות מ-10 שנים

ישראלים נפגשו עם נשיא גואטמלה, ושוחחו איתו בעברית קולחת
דגל גואטמלה צילום: pixabay

עמותת 'לוחמים ללא גבולות', עמותה ישראלית המפעילה התנדבויות חינוכיות במדינות העולם השלישי, ערכה פעילות התנדבות בגואטמלה שבמרכז אמריקה כמדי שנה. השנה חיכתה להם הפתעה גדולה, שגרירות ישראל בגואטמלה תיאמה לקבוצה מפגש עם נשיא המדינה, ברנרדו ארבלו. המפגש תוכנן בעקבות שיחה שלו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקיימו כשנפגשו במינכן.

הנשיא נפגש עם המתנדבים ושוחח איתם בלבביות, הוא שוחח בעברית קולחת, התרשם מפעילותם ההתנדבותית, מהרקע שלהם ומהיכן גרים בישראל. ארבלו ציין את החשיבות של עבודה זו בחיזוק השותפות המוצלחת בין ישראל לגואטמלה. בסוף המפגש המרגש העניקו המתנדבים לנשיא חולצה של הארגון עם שמו, כך דיווח איתמר אייכנר בווינט.

אור אודנץ, רכזת הקבוצה, אמרה: "היה מדהים לפגוש את הנשיא ולשוחח איתו בעברית, זו גאווה לשתף אותו על העבודה של לוחמים ללא גבולות, בעיקר עם הילדים, פה בגואטמלה".

ארבלו (65) מדבר עברית שוטפת, ולא רק בגלל שעשה את התואר הראשון שלו בסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים וגר בארץ כמה שנים. הוא גם שירת כקונסול גואטמלה בישראל בתקופה שכיהן כדיפלומט. בסך הכל חי בארץ לא פחות מ-10 שנים.

עוד דווח, כי אביו של הנשיא ארבלו, חואן חוסה ארבלו, היה נשיא גוואטמלה שבשנת 1947 תמך בהחלטת האו"ם להקמת מדינת ישראל. בהמשך כיהן ארבלו הבן כשגריר גואטמלה בישראל. במהלך מלחמת האזרחים במדינה בסוף שנות ה-70, ישראל מכרה לגואטמלה מטוסי ערבה ורובי גליל.

גואטמלה לוחמים ללא גבולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}