י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
עצורים בהפגנות

מדורות בת"א על הכביש; הרמטכ"ל לשעבר פונה בכוח בקיסריה

אלפים הגיעו ל'עצרת החטופים' בתל אביב ובסיום צעדו מאות מהם לביתו של גדעון סער, הבעירו מדורות והדליקו אבוקות. מוחים הפגינו מול ביתו של הנשיא הרצוג בשכונת צהלה בתל אביב. הפגנות גם בירושלים, קיסריה וחיפה

מדורות בת"א על הכביש; הרמטכ"ל לשעבר פונה בכוח בקיסריה
ההפגנה בבגין, תל אביב צילום: נעם אמיר

על אף המתיחות הביטחונית, עשרות אלפים השתתפו הערב בעצרת הענק של משפחות החטופים מול שער בגין בת״א. 

בהמשך הצעדה, המפגינים הגיעו לאזור ביתו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, וריססו במקום את סמל המאבד להחזרת החטופים, לצד הכתובת "לא תפקיר". המשטרה אפשרה את הצעדה, אך באזור ביתו של סער עיכבה את שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר.

המפגינים בקיסריה, בהם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ וגיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנרצחה בשבי חמאס, נשכבו על כביש הגישה לבית רה"מ וחסמו אותו. המשטרה פינתה אותם בכוח.

מפגינים הפגינו גם מול ביתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בשכונת צהלה בתל אביב: "חובה עליך להשמיע את קולך בנאום ולא בחדרי חדרים".

מטה משפחות החטופיםרבבות בהפגנה בתל אביבצילום: מטה משפחות החטופים

הערב משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה ברחוב בגין  ליד הקריה בתל אביב. לרשות המוחים נסגר רחוב בגין באזור הקריה במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ומתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, המפגינים הדליקו מדורות וניסו למנוע מהשוטרים לכבות אותן. למרות הסכנות הכרוכות בהדלקת המדורות על הכביש ובניגוד לחוק, מפירי הסדר המשיכו לעבור על החוק ולסכן את עצמם ואת השוטרים.

הפגנה בלתי חוקית בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

במהלך התהלוכה על רחוב נמיר נעצר על ידי שוטרים חשוד שגלגל צמיג לתוך התהלוכה בכוונה, על פי החשד, להבעיר אותו. הוא הוכנס לניידת המשטרה על מנת להעביר אותו לחקירה בתחנת המשטרה.

בשלב זה חסמו המפגינים ניידת המשטרה וחלק מהם אף התיישבו על הכביש והתעמתו עם השוטרים תוך התנגדות פיזית לפעולות השוטרים שניסו לפנות את הכביש ממפרי הסדר. השוטרים פינו את מפרי הסדר מהכביש ואפשרו לניידת המשטרה לצאת. 

מהמשטרה נמסר: "חופש המחאה מסתיים במקום שבו מתחילים מעשים עבריינים, אלימות מכל סוג שהיא, ונדליזם והפרת סדר. חופש המחאה והביטוי אינו החופש להצית שריפות, לחסום כבישים ראשיים, לפגוע בחופש התנועה של רבים, לפרוץ מחסומי משטרה ולתקוף שוטרים. תכלית הפעילות המשטרתית היא בראש ובראשונה להגן על המוחים ועל זכותם למחות. לצד זאת, חובתה של המשטרה לפעול לשמירת הסדר במרחב הציבורי, וטיפול באלו המסכנים את שלום הציבור".

עוד נמסר: "יש להוקיע ולגנות כל ניצול של מחאה להפרת סדר והתפרעות אלימה. אסור בשום אופן לנרמל מעשי אלימות והפרות סדר במהלך מחאות ובכלל. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

הפגנות דן חלוץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}