י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
נמנעה סחיטה

מלחיץ: אחיות ישראליות עברו "חטיפה וירטואלית" - המשטרה התערבה

חברי הכנופייה השיגו את פרטי האחות הצעירה באמצעות גניבת מידע עליה מאתר אמזון. הם התקשרו אליה בזמן שלא שהתה בבית, ואמרו לה שהם נמצאים מתחת לדירת המשפחה. המשטרה הוזעקה ועצרה את נסיון הסחיטה

מלחיץ: אחיות ישראליות עברו "חטיפה וירטואלית" - המשטרה התערבה
משטרת מקסיקו, אילוסטרציה צילום: Pixabay

משטרת מקסיקו סיכלה לפני כמה ימים ניסיון "חטיפה וירטואלית" של שתי בנות 16 ו-19 אחיות ישראליות המתגוררות בעיר פלאיה דל כרמן במזרח המדינה. מדובר בתופעה נפוצה במקסיקו, שמהותה על פי רוב סחיטה כספית המבוצעת באמצעות נטרול הטלפון של הקורבנות, ודרישת כופר מקרוביהם תוך מצג שווא שהם נמצאים בידיהם.

איתמר אייכנר מדווח בווינט כי חברי הכנופייה השיגו את פרטי האחות הצעירה באמצעות גניבת מידע עליה מאתר אמזון. הם התקשרו אליה בזמן שלא שהתה בבית, ואמרו לה שהם נמצאים מתחת לדירת המשפחה, ואם לא תעשה כדבריהם הם ייכנסו וירצחו את הוריה. הם הנחו אותה ואת אחותה שהייתה איתה לנסוע לקניון קרוב, לקנות כרטיסי סים חדשים, להחליף אותם בטלפונים הניידים שלהן, ואז לנסוע למרכז קניות אחר ולהמתין להוראות בבית קפה.

בינתיים הם התקשרו להוריהן וטענו שהם מחזיקים בהן וירצחו אותן אם לא ישולם להם כופר. ההורים ניסו להתקשר לטלפונים של בנותיהם אך אלה כאמור לא היו זמינות, מה שהעלה את החשד שמדובר בחטיפה אמיתית. לאורך כל הזמן הזה, כאמור, ה"חוטפים" כלל לא היו ליד הנערות.

בשלב זה דרשו החוטפים מההורים להפקיד כופר בחשבון בנק מסוים, אך הסכום הנמוך יחסית – 100 אלף פזו (כ-5,000 דולר) עורר את החשד שמדובר בניסיון חטיפה וירטואלי. בהתייעצות עם ישראלים אחרים שמתגוררים באזור הם החליטו לערב את היחידה המשטרתית המיוחדת למאבק בחטיפות וסחיטה, ואנשיה הגיעו לבית המשפחה תוך 10 דקות. הם הצליחו לאכן את הטלפונים הניידים של הבנות ומצאו אותן מפוחדות ובוכות.

בחקירה התברר כי "החוטפים" שהו באזור אחר במקסיקו, ובפועל לא היו יכולים לעשות דבר לבנות. בהודעת משטרת מקסיקו נמסר כי "הבנות הולכו שולל. מבצע זה בוצע בשיתוף פרקליטות מדינת קווינטנה רו במסגרת דסק הביטחון. הודות להתערבות של הקבוצה המיוחדת למאבק בחטיפות וסחיטה (GEPCE), המשפחה תודרכה על החשיבות של אי-הפקדות הכספים".

מקסיקו חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}