י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
תמונת מצב

למרות הוויתור על תיק הביטחון: סער הקדיש את דבריו להסביר מדוע הוא ראוי

נראה כי הוויתור של סער על תיק הביטחון הוא זמני, לפחות מבחינתו, ולכן הקדיש את רוב ההודעה שלו כדי להסביר למה הוא ראוי לשמש בתפקיד למרות שאין לו רקע של "ביטחוניסט". סער אכל את הדגים המסריחים, עשה מהפך בעמדותיו, תכנן לחזור לידיו של נתניהו אבל לא גורש מן העיר

למרות הוויתור על תיק הביטחון: סער הקדיש את דבריו להסביר מדוע הוא ראוי
גדעון סער עם הלוגו החדש "הימין הממלכתי" צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הימין הממלכתי חה"כ גדעון סער הודיע הערב (מוצ"ש) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוותר על תפקיד שר הביטחון בעקבות המצב הביטחוני. סער הסביר כי הוא אינו רוצה שדעתו של שר הביטחון יואב גלנט תוסח במהלך הימים המורכבים בשל החשש שעלולים לפטרו בכל רגע נתון.

"איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר. אין זה נכון שלצד שר הבטחון המכהן יהיה שר בטחון ״על המדף״, וגם זאת למשך זמן בלתי מוגדר", כתב.

עם זאת, נראה כי הוויתור של סער על תיק הביטחון הוא זמני, לפחות מבחינתו. אמנם אין לדעת לאן המתיחות בצפון תוביל אותנו והאם ניכנס ללחימה עצימה כוללת, אבל סער נחוש להגיע בשלב כלשהו לתפקיד שר הביטחון ולכן הקדיש את רוב ההודעה שלו כדי להסביר למה הוא ראוי לשמש בתפקיד למרות שאין לו רקע של "ביטחוניסט".

סער היה מעדיף שהעובדה כי הוא מנהל מגעים עם ראש הממשלה נתניהו על הצטרפות לממשלה תודלף רק אחרי שהמעשה עשוי, ועם זאת רצה הגורל ובאופן לא מפתיע המגעים הודלפו כאשר הם נכנסו לשלב סופי אבל נעצרו כבר בגלל המצב הביטחוני. 

כבר בתחילת השבוע האחרון החלו ההתייעצויות הביטחוניות הדרמטיות סביב המצב בצפון ומתקפת הביפרים. נתניהו וסער ידעו עוד לפני ההדלפה כי המצב הביטחוני יכפה עליהם את דחיית המהלך אבל בכל זאת המגעים הודלפו וסער נודע ברבים כמי שרוצה לשוב לימין ולליכוד.

גדעון סער אכל את הדגים המסריחים, עשה מהפך בעמדותיו, תכנן לחזור לידיו של נתניהו אחרי שהיה האוייב המר ביותר שלו בשנים האחרונות אבל אי אפשר לומר שהוא גורש מן העיר משום שהוא מתכנן ורוצה לחזור לימין ולליכוד. המהלך נדחה אבל לא בוטל. 

ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה יש להיערך גם לאופציה שליברמן וגורמים נוספים מהימין שבאופוזיציה יצליחו להציע לסער הצעה מספיק מפתה כדי להחזיר אותו לצד שלו, נזכיר כי רק בחודש שעבר סער קרא לחיבור כזה.. לא מן הנמנע כי הם כבר פספסו את הרכבת אבל גם לתרחיש כזה יש היתכנות.

 

גדעון סער בנימין נתניהו יואב גלנט חיזבאללה לבנון משרד הביטחון הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}