י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024
ראוי להוסיף זמן נוסף

ההדרכה של גדולי ישראל לראשי 'ארחות יושר' לגבי לימוד המוסר

גדולי ישראל בהדרכה לראשי ארגון "ארחות יושר" לרגל הוצאת הספר "מעלות התורה" במהדורה חדשה ע"י "ארחות יושר". בנוסף יצאו לאור מחדש במהדורת "הרב מויאל" כל ספרי המוסר שבהוצאת "ארחות יושר". צפו בוידיאו ובתמונות מהדרכות גדולי ישראל ומברכתם לגר"א מויאל

ההדרכה של גדולי ישראל לראשי 'ארחות יושר' לגבי לימוד המוסר
ראשי ארחות יושר אצל גדולי ישראל צילום: באדיבות המצלם

יום של בשורה ושמחה בעולם התורה, המוסר, והישיבות, עם הופעת הספר "מעלות התורה" המבואר בהוצאת "ארחות יושר".

ספר "מעלות התורה" הינו ספרו המפורסם שחיבר רבינו אברהם אחיו של אדונינו הגר"א מווילנא זצ"ל, הכולל דברי חיזוק לשקידת התורה, ומלא וגדוש בדברי חז"ל ודברי רבותינו גדולי הדורות, וכן חידושים רבים מאחיו של המחבר הגר"א ז"ל.

בארגון "ארחות יושר" הפועל לחיזוק לימוד המוסר היומי, נלמד ספר זה במשך תקופה של למעלה משנה, בחוברות חודשיות המחולקות ללימוד לפי ימי החודש. כעת, לאחר תום תקופת הלימוד בחוברות החודשיות, הופיע ויצא לאור עולם הספר כולו, במהדורה מפוארת ומאירת עינים, כמסורת הוצאת ספרי ארגון "ארחות יושר".

הספר מכיל ביאורים ועיונים מיוחדים אשר נכתבו במיוחד ללומדי "ארחות יושר". חלק הביאורים המבאר את המילים הקשות, את מאמרי חז"ל הפחות ידועים, ואת ההקשרים כאשר מביא המחבר דברים בקצרה. בחלק העיונים מובאים הרחבות לנושאים המובאים בספר, דברים מעמיקים מרבותינו ז"ל השופכים אור ומרחיבים את הדעת. הביאורים והעיונים נכתבו ונערכו ע"י צוות תלמידי חכמים ממכון "ארחות המוסר" של "ארחות יושר", בראשות הגאון רבי ליפא פלמן שאיתמחי בההדרת ספרי המוסר שבהוצאת "ארחות יושר".

לרגל הוצאת הספר נכנסו ראשי "ארחות יושר" בראשות הרה"ג רבי אריה קנייבסקי אל מעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל להתברך ולהתייעץ בדבר לימוד המוסר בחודש אלול ובכל ימות השנה.

הדרך למוסר מגדולי ישראל לראשי ארחות יושר צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו קיבל את הספרים בקורת רוח מרובה ועיין בהם זמן רב, ולאחר מכן האציל רבי דב מברכתו על העוסקים בענין חשוב זה ובפרט את הנדיב החשוב הגאון רבי אברהם מויאל "השם יעזור יהיה לו סייעתא דשמיא בכל הענינים שלו כהנה וכהנה!".

רבינו ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שמח מאוד למראה הספר החדש "מעלות התורה", ודיבר בשבח הספר. רבינו ראש הישיבה נשאל: האם כדאי להמליץ גם לנשים ונערות ללמוד מוסר? והשיב: "אין בן אדם שלא צריך ללמוד מוסר!" והוסיף ואמר: "אין גבול ושיעור כמה מוסר ללמוד, אי אפשר לתת בזה גבול כללי, וכל אחד צריך ללמוד ככל שמרגיש בנפשו". והוסיף ובירך מעומק לבו בהצלחה רב את הגר"א מויאל בברכה והצלחה רבה.

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי קיבל את ראשי "ארחות יושר" במאור פנים והביע את התפעלותו מהעבודה החשובה שנעשה בספרי המוסר. ראש הישיבה נשאל איזה ספר כדאי וראוי ללמוד בימים אלו בהיכלי התורה, והשיב "שערי תשובה לרבינו יונה", ולבית יעקב המליץ הגרב"ד שילמדו בספר מסילת ישרים. והוסיף מרן ואמר כי הוא עצמו לומד בספר "ראשית חכמה", שהחתם סופר זצ"ל היה לומד את הספר הזה ואמר כי אי אפשר לחיות בלי הראשית חכמה, אמנם אין הספר מתאים לילדים מכיון שיש בו דברים עמוקים ונשגבים. 

לאחר מכן שמע ראש הישיבה מיו"ר "ארחות יושר" הרב אריה קנייבסקי כי חוברות לימוד המוסר יוצאות לאור ב35,000 עותקים, ורבבות לומדים הוגים מידי יום בלימוד המוסר וב"ה רואים הצלחה רבה. ראש הישיבה שמח למשמע הדברים ובירך את המסיעיים בדבר ובפרט את תלמידו הגר"א מויאל בהצלחה מרובה.

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש קיבל את משלחת "ארחות יושר" בשמחה רבה למראה ספרי המוסר המבוארים והמהודרים, ועיין בהתפעלות בספר "מעלות התורה" באומרו שזה "דבר נפלא ומיוחד".  

ראש הישיבה נשאל האם לומר למגידי השיעורים של "ארחות יושר" להוסיף בחודש אלול זמן נוסף ללימוד המוסר? והשיב כי אכן בחודש אלול ראוי להוסיף עוד חמש דקות ללימוד המוסר בשיעורי התורה. וגם אם זה על חשבון זמן לימוד הגמרא, זה בסדר. וכשנשאל הגרמ"ה מה אפשר למסור לתורמים השיב: הם ממש מזכים להמון יראת שמים והמון תורה, כמו שרבי ישראל סלנטר זצ"ל אמר שאם יש חצי שעה מה ללמוד מוסר או תורה - גמרא, אמר רבי ישראל שילמד חצי שעה מוסר וכך יהיה לו יותר זמן... א"כ מי שמסייע לזה הוא ממש מזכה לשניהם, גם לתורה וגם ליראת שמים.   

מהדורה זו רואה אור אודות נדיבות לבו של התורם הנכבד, מזכה הרבים הגאון רבי אברהם מויאלמניו יורק, אשר נדבה רוחו אותו לתרום את הוצאת הספר לע"נ חמיו, הגאון הצדיק רבי ראובן הרוש זצ"ל מאקס-לה-בן צרפת. רבי ראובן זצ"ל גדל והתחנך בישיבתו של הגאון רבי חיים יצחק חייקין זצ"ל תלמידו של מרן החפץ חיים זצ"ל, שם דבק ברבותיו והתחנך על משנתו של מרן הח"ח, וגדל בתורה וביראת שמים. לאחר מכן עלה ללמוד בישיבת פוניבז' עד אשר נקרא להקים עולה של תורה בעיר רנסי שבצרפת, ולשם כך ויתר על התעלותו האישית. במשך השנים הרביץ תורה לרבים ונודע כמוהל מומחה אשר נסע לכל רחבי תבל להכניס תינוקות בבריתו של אאע"ה.

באדיבות המצלםהרב אריה קנייבסקי בלחיים אצל הגר"א מויאל לרגל הוצאת הספריםצילום: באדיבות המצלם

בנוסף, יצאו לאור מחדש כל ספרי המוסר בהוצאת "ארחות יושר" אשר אזלו מן השוק זה מכבר, ולרגל הביקוש הרב להשיגם, נאות הרה"ג רבי אברהם מויאל לנדב את הוצאת הספרים כולם: שערי תשובה, חובות הלבבות (ב"כ), ארחות צדיקים, מסילת ישרים, ארחות יושר, וכאמור גם את מעלות התורה, וכעת ניתן להשיגם שוב. זכות הרבים, לימוד המוסר וההתעלות בתורה וביר"ש תעמוד לו ולכל בני ביתו לרוב נחת דקדושה מכל יוצ"ח, הצלחה וסייעתא דשמיא בכל הענינים, ויזכה להגדיל תורה ולהאדירה ולקדש שם שמים.

ארחות יושר הרב אריה קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}